Wtorek, 21 stycznia 2003
Co dalej z Azymutem? - to pytanie zadaje wielu wydawców. Napływające z tej hurtowni sygnały są niepokojące - zmienił się zarząd, w ofercie brakuje niektórych bestsellerowych tytułów, niektórzy wydawcy stosują limity. Obroty w 2002 roku są zbliżone do obrotów z roku 2001, udało się wprawdzie poprawić wynik finansowy dzięki lepszym marżom, ale firma jest mocno zadłużona, a PWN chyba nie będzie nadal finansował rozwoju hurtu. Zapewne Azymut w krótkim czasie stanie się dystrybutorem Grupy PWN i tych nielicznych wydawców, którzy zgodzą się na wysokie rabaty w zamian za usługi logistyczne. Wydawcy chętnie wierzą w uspokajające zapewnienia zarządu Azymutu. Hurtownia dla wielu firm jest zbyt ważnym partnerem, dla wydawców pozaedukacyjnych to często kilkanaście procent obrotu. Pozostaje też kwestia nieściągniętych należności; nie wiadomo jakie jest zadłużenie Azymutu u dostawców na koniec 2002 roku, ale na koniec 2001 roku zobowiązania krótkoterminowe wynosiły 39,42 mln zł, z czego 9,44 mln zł stanowiły kredyty bankowe, zaś aż 29,52 mln zł - zobowiązania z tytułu dostaw i usług. W 2001 roku zobowiązania te wzrosły o ok. 4,5 mln zł. Można przypuszczać, że w 2002 roku zmniejszyły się, gdyż Azymut brał mniej towaru w komis, ale na pewno pozostały wysokie. Dariusz Ciesielski, dyrektor handlowy Azymutu, powiedział, że w najbliższym czasie na pewno spadnie liczba wydawców obsługiwanych przez hurtownię, ale ani ich liczba, ani ewentualny minimalny poziom miesięcznych obrotów nie są określone. Prosił, aby wszelkie pytania kierować do Wojciecha Krasuskiego. Wojciech Krasuski nazwał nową strategię "pogłębianiem centralizacji dystrybucji Grupy PWN". Stwierdził, że …
Wyświetlono 25% materiału - 244 słów. Całość materiału zawiera 979 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się