5 października rusza cykl bezpłatnych webinariów o budowaniu wizerunku – formach promocji księgarni i książek w internecie.
Webinaria będą odbywać się w formie godzinnych zajęć, na których uczestnicy wysłuchają około 40 minutowego wykładu online, po którym przewidziano dyskusję z prowadzącym przy pomocy czatu.
Seminaria powstały na bazie zajęć konwersatoryjnych “Tropem konia czy Behemota? – Sztuka promocji książeczek w internecie” zrealizowanych przez Fundację Libroskop w Instytucie Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej UWr w roku akademickim 2016/2017. Cykl webinariów dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Program webinarium:
Wprowadzenie. Wizerunek. Którędy do celu. Tradycyjne czy nowoczesne sposoby? Prezentacja głównych wątków i zagadnień wystąpień.
Temat I: O wizerunku. Podstawy marketingu i psychologi klienta. Wprowadzenie. Prowadzący: Krzysztof Zbigniew Leszczyński
Temat II: Księgarskie sposoby promocji i budowania dobrego wizerunku. “Od bibliopoli przez współczesną księgarnię do internetu” Prowadzący: Gabriel Leonard Kamiński
Temat III: Wartość dobrego wizerunku księgarni oraz zarządzanie wizerunkiem. “Włóż zbroję zwycięzcy i staraj się tak długo, aż ci się uda! Prowadzący: Krzysztof Zbigniew Leszczyński
Temat IV: Możliwości technologiczne tkwiące w Internecie. Szanse i zagrożenia. “Schodź z płycizny na głębię…” Prowadzący: Piotr Szkudlarek
Temat V: Tradycyjne formy promocji w tworzeniu wizerunku księgarni w internecie. “Stare ale jare …” Prowadzący: Gabriel Leonard Kamiński
Temat VI: Trendy w Internecie pomocne w budowaniu wizerunku księgarni. “Jak cię widzą tak cię piszą …”. Prowadzący: Maciej Kamiński
Temat VII: Wielka szansa dla wizerunku. Księgarnia internetowa. ‘”Sposób na księgarski Rebis …” Prowadzący: Piotr Szkudlarek
Terminy seminariów on-line:
- Temat I – 05. 10. 2017 r.
- Temat II – 12.10. 2017 r.
- Temat III -19.10. 2017 r.
- Temat IV – 26.10.2017 r.
- Temat V – 09.11.2017 r.
- Termin VI – 16.11.207 r.
- Termin VII – 23.11.2017 r.
- Test kompetencyjny – 30.11 2017 r.
- Wydanie certyfikatów uczestnictwa – 4.12.2017 r.
“Proponujemy księgarzom warsztaty z rozpoznanych przez nas sposobów, środków, form promocji księgarni i książek w internecie. Zapraszamy na godzinne zajęcia on-line, dzielone na dwie części. Pierwszą cześć stanowi 40 min wykład on-line, a część drugą 20 min. czat – w trakcie, którego uczestnik może zadawać prowadzącemu pytania. Pragniemy przekazać dostępne sposoby służące budowaniu dobrego wizerunku tradycyjnej księgarni w internecie. Opisane powyżej konwersatoryjne warsztaty on-line będą dostępne w postaci nieudostępniany plików w internecie pod adresem www.kursy.ksiazka.net.pl”
Prowadzący:
Gabriel Leonard Kamiński: księgarz, wydawca, dyplomowany bibliotekarz, literat (członek Stow. Pisarzy Polskich). Absolwent Policealnego Studium Kulturalno-Oświatowego w zakresie biblioterapii oraz Instytutu Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego,. dziennikarz i recenzent Portalu Księgarskiegowww.ksiazka.net.pl.
Krzysztof Zbigniew Leszczyński: związany z rynkiem książki od 1990 roku. Od 2014 roku Prezes zarządu Fundacji Laboratorium Kultury Książki „Libroskop”. Pracuje jako psycholog oraz wykładowca uniwersytecki, certyfikowany trener i coach biznesu.
Maciej Kamiński: grafik komputerowy i specjalista ds. marketingu, obecnie pracuje w Laboratorium Metod Digitalizacji i Multimediów na Politechnice Wrocławskiej. Absolwent Publikowania Cyfrowego i Sieciowego Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w kreowaniu wizerunku i świadomości marki oraz tworzeniu narzędzi do interakcji z klientem w sieci. Od 2012 roku współpracuje z największymi twórcami treści na polskim Internecie.
Piotr Szkudlarek: informatyk, zarządza firmą zajmującąsię outsourcingiem usług IT. Wśród usług firmy jest projektowanie i utrzymanie serwisów internetowych, wspierających działalność firm w Internecie.