Wtorek, 22 czerwca 2004
Muza SA - sprawozdania finansowe za 2003 rok
Muza S.A. opublikowała sprawozdanie finansowe za rok 2003 - w spółce oraz skonsolidowane w grupie kapitałowej. Poniżej przedstawiamy najważniejsze dane wraz z fragmentami omówienia sprawozdania przez zarząd spółki (podstawowe dane finansowe spółki i grupy kapitałowej - patrz tabela nr 1). Aktywa trwałe spółki na koniec 2003 roku wynosiły 3 585 tys. zł. Składały się głównie z: rzeczowych aktywów trwałych (2 025 tys. zł), na które składa się inwestycja w Spale (1 472 tys. zł) oraz budynki i lokale (393 tys. zł) oraz maszyny i urządzenia (103 tys. zł); długoterminowych rozliczeń międzyokresowych (1 423 tys. zł), które obejmują koszty przygotowania tytułów, działów prawnego, edukacyjnego i turystycznego, koszt podwyższenia kapitału, długoterminowych aktywów finansowych (134 tys. zł). Aktywa obrotowe Muzy SA na dzień 31 grudnia 2003 roku wynosiły 38 605 tys. zł. Nadal największą pozycję stanowią zapasy (14 108 tys. zł). Jednak w porównaniu do 2002 roku zmniejszyły się o blisko 733 tys. zł. Na dzień 31 grudnia 2003 roku należności krótkoterminowe netto wynosiły 13 450 tys. zł. Podstawowym źródłem finansowania majątku spółki jest kapitał własny, który pokrywa blisko 61,3 proc. majątku. Zobowiązania krótkoterminowe zmniejszyły się o blisko 1 487 tys. zł i wynosiły 14 764 tys. zł (w tym fundusze specjalne 10 460 tys. zł). W 2003 roku sprzedaż Muzy wyniosła 21 894 tys. zł, strata na sprzedaży wyniosła 404 tys. zł. Spółka odnotowała zysk netto w wysokości 1 910 tys. złotych. Jako jedno z głównych zagrożeń dla spółki zarząd wskazuje niestabilność sektora dystrybucji książek. W tym celu - czytamy w komentarzu zarządu - w czwartym kwartale 2003 roku utworzono własną sieć przedstawicieli handlowych. "Prowadzona polityka bezpiecznego obrotu, charakteryzująca się ograniczaniem bazy odbiorców i rezygnowaniem ze współpracy z najsłabszymi, pozwoliła spółce uniknąć do tej pory bezpośrednich strat z tytułu utraty należności handlowych choć w krótkim okresie hamuje to sprzedaż produktów Muzy" - czytamy w komentarzu zarządu. W dołączonych do sprawozdania finansowego materiałach można znaleźć m.in. informację o strukturze sprzedaży książek. Największy, ale malejący, jest udział beletrystyki (47 proc., o 10 proc. mniej niż w 2002 roku), na drugim miejscu są poradniki i encyklopedie (42 proc., 34 proc. w roku poprzednim). Sprzedaż wyrobów własnych spadła w 2003 roku o 10,3 proc. W komentarzu zarządu czytamy: "Jest to wynikiem znacznie niższej sprzedaży trylogii J.R.R. Tolkiena, która w 2002 roku wyniosła 4,5 mln złotych w stosunku do 0,8 mln zł w 2003 roku. Z analizy sprzedaży w poszczególnych segmentach produktowych zauważyć da się szereg trendów charakteryzujących działalność spółki. Po pierwsze największy udział w sprzedaży od 4 lat notuje dział literatury. W 2003 roku sprzedaż literatury wyniosła 10 189 tys. zł i obejmowała 573 tytuły. Jest to efektem stałego wzmacniania posiadanej bazy praw autorskich oraz zintensyfikowania działań marketingowych. Tendencja ta jest zgodna ze …
Wyświetlono 25% materiału - 447 słów. Całość materiału zawiera 1788 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się