Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Wydawnictwo Publicat S.A. (dawniej Podsiedlik-Raniowski i S-ka Sp. z o.o.) 61-003 Poznań, ul. Chlebowa 24, tel. (061) 6529252, fax (061) 6529200, http://www.publicat.pl,  e-mail office@publicat.pl Wydawnictwo Dolnośląskie Sp. z o.o. 50-010 Wrocław, ul. Podwale 62, tel. (071) 7859040, tel./fax (071) 7859066, 7859050, http://www.wd.wroc.pl, e-mail sekretariat@wd.wroc.pl Wydawnictwo „Książnica” Sp. z o.o. 40-039 Katowice ul. Powstańców 30/401, tel. (032) 7572216, fax (032) 7572217, http://www.ksiaznica.com.pl, e-mail ksiazki@ksiaznica.com.pl W 2005 roku łączne przychody Publicatu, Wydawnictwa Dolnośląskiego i Książnicy wyniosły 40,16 mln zł (wzrost o 15 proc.). Nakładem grupy w 2005 roku ukazała się rekordowa liczba 599 tytułów, w tym 246 nowości. Łącznie nakłady wyniosły 4,79 mln egz.W ofercie Grupy Wydawniczej Publicat znajduje się blisko 3 tys. tytułów, obejmujących swoją tematyką pełną ofertę rynkową: od książek dla dzieci przez publikacje popularnonaukowe, słowniki i encyklopedie, albumy krajoznawcze i poradniki, po książki z zakresu literatury faktu i beletrystyki. Wydawnictwa tworzące grupę działają według jednolitej koncepcji biznesowej, zachowując indywidualny profil wydawniczy i portfel produktowy. Od stycznia 2006 roku kompleksowe usługi logistyczne prowadzi dla Grupy Publicat hurtownia Azymut. We wrześniu 2006 roku Grupa powiększyła się o nową spółkę – Papilon, której prezesem został Mikołaj Burchard. Będzie się ona koncentrować na literaturze dla dzieci i młodzieży, zaś wydawnictwo Publicat S.A. skoncentruje się na książkach kucharskich, poradnikach, przewodnikach turystycznych i edycjach ilustrowanych.W kwietniu 2004 roku Wydawnictwo Podsiedlik-Raniowski i S-ka zmieniło nazwę, formę prowadzenia działalności, zmieniły się też zarząd i Rada Nadzorcza. Działająca od 1990 roku oficyna przyjęła nazwę Publicat i jest spółką akcyjną. Od dłuższego czasu przygotowywaliśmy się do zmian w wydawnictwie. Wiedząc, że zmienimy nazwę, promowaliśmy głównie nasze imprinty – nazwy takich serii jak: „Książki Szczęśliwego Dzieciństwa”, „Centrum Edukacji Dziecięcej” czy „Edukacja Powszechna”. Coraz więcej tytułów sprzedajemy za granicę, a nazwa Podsiedlik-Raniowski jest trudna do wymówienia, stąd decyzja o krótkiej nazwie Publicat. Nie kryję, że przekształcenie firmy w spółkę akcyjną ułatwi nam pozyskanie kapitału, choć jednocześnie zapewniam, że na razie nie prowadzimy żadnych rozmów. Sprzedaż części akcji to raczej dalsza perspektywa, ale nie wykluczone, że w ten sposób będziemy próbowali pozyskać środki dla dalszego rozwoju wydawnictwa – tłumaczył zmiany Michał Stecki, współwłaściciel firmy.W ofercie wydawnictwa jest kilka znakomitych edytorsko serii edukacyjnych, cykle bajek, baśni, beletrystyki dziecięcej i młodzieżowej, książki na kasetach magnetofonowych, albumy, słowniki, ostatnio także przewodniki turystyczne. Prawie wszystkie wydawane są w twardych oprawach, choć z roku na rok Publicat rozszerza ofertę i wydaje tytuły bardzo zróżnicowane edytorsko – w twardej oprawie, w miękkiej, książeczki sztywnostronicowe, „rozkładanki”, książeczki z nalepkami itp. Książki ukazują się w kilku seriach, z których najważniejsze to: „Książki Szczęśliwego Dzieciństwa” – baśnie, bajki, opowiadania i wiersze klasyków oraz autorów współczesnych, a także cykle oparte na popularnych dobranockach („Bolek i Lolek”, „Reksio”) oraz „Centrum Edukacji Dziecięcej” – tytuły edukacyjne dla najmłodszych, przedszkolaków i uczniów szkoły podstawowej, które wspomagają rozwój dziecka, są skorelowane z programami wychowania przedszkolnego i nauczania w szkole. W 2002 roku wprowadzono dwie nowe serie tańszych książek dla dzieci – „Biblioteczkę Mamo, to Ja” oraz „Słonko”. Rozpoczęto także edycję komiksów dla dzieci (seria „Ale Komiks!”). Jednym z nowych tytułów jest książka „Czarownica Czesia”, zachęcająca, w nowatorski sposób, do nauki języka angielskiego. Serie edukacyjne „Wycinanki” i „Groszek. Puzzle” otrzymały tytuł „Superproduktu 2005”.Niepowtarzalnym przedsięwzięciem wydawniczym są serie popularnonaukowe dla młodzieży, poświęcone tematyce polskiej. Oficyna w ofercie ma także książki przygotowujące np. do egzaminu maturalnego. Osobną ofertę stanowią pozycje dla dorosłych czytelników: albumy krajoznawcze („Cuda Polski”), ilustrowane książki o tematyce historycznej i kulturowej (np. „Polskie rody arystokratyczne”, „Polskie Dekady”, „Encyklopedia Tradycji Polskich”, „Ilustrowane Biografie”). W 2001 roku wydawnictwo przygotowało albumowe monumentalne wydanie „Ogniem i mieczem” Henryka Sienkiewicza. W roku 2004 największym hitem była „Kuchnia polska. 1001 przepisów”, która w ciągu czterech miesięcy rozeszła się w liczbie 120 tys. egz. Inne popularne tytuły z tej dziedziny to: „Zdrowa kuchnia domowa”, „Domowe wypieki. Ciasta i ciasteczka” i „365 obiadów na polskim stole”.Pomimo bardzo dużej konkurencji na rynku książki dziecięcej, w księgarniach nie ma zbyt wielu tytułów przypominających ofertę poznańskiej oficyny. Publicat wydaje książki eleganckie – w twardych oprawach, starannie zredagowane, choć trochę monotonne graficznie. Dużą rolę odgrywają w nich elementy narodowe. Wydawnictwo realizuje misję wychowania dzieci w duchu przywiązania do tradycji, jednocześnie robi to w sposób nowoczesny, dzięki czemu stare lektury (Konopnicka, Brzechwa, Tuwim) na nowo są chętnie czytane. To samo dotyczy licznych serii książek dla młodzieży – wszystkie pisane są w duchu patriotycznym. Wśród najciekawszych nowości beletrystycznych dla młodzieży z 2005 roku należy wymienić serie …
Wyświetlono 25% materiału - 714 słów. Całość materiału zawiera 2858 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się