Czwartek, 23 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Helion S.A. 44-100 Gliwice, ul. Kościuszki 1 C, tel. (032) 2309863, fax (032) 2309863 w. 10, http://www.helion.pl, e-mail helion@helion.plWydawnictwo Helion jest liderem na rynku książki informatycznej. W dalszym ciągu notuje równomierny wzrost – liczony poziomem obrotów, zysków, sprzedaży egzemplarzowej. W 2005 roku przychody wydawnictwa wzrosły do 22,4 mln zł, czyli o 16 proc w stosunku do wyniku osiągniętego w 2004 roku (19,28 mln zł). Liczba pierwszych wydań to 300 tytułów. Łącznie nakłady w 2005 roku wyniosły 1,05 mln egz., sprzedano 816 tys. egz. Wydawnictwo Helion osiągnęło zysk netto na poziomie 2,4 mln zł. Kapitały własne firmy wynosiły 8,34 mln zł. Średnia cena książki to 27,45 zł. Na koniec 2005 roku w wydawnictwie zatrudnionych było 25 osób. Obecnie ofertę wydawnictwa tworzą trzy marki: Helion – książki informatyczne, Onepress – poradniki biznesowe oraz, od 2005 roku, Editio – książki literackie. Podsumowując 2005 rok, Grzegorz Schwarz, dyrektor ds. marketingu oficyny, mówił: W 2005 roku na rynku pojawiło się 300 nowych publikacji, co daje 5 nowości tygodniowo. W większości były to książki informatyczne, które stanowiły prawie 80 proc. wprowadzonych na rynek tytułów. W 2005 roku Helion wydał także 61 poradników biznesowych, publikowanych w imprincie Onepress . Helion należy do grona wydawców wprowadzających na rynek największą liczbę nowych tytułów. Rynek książki informatycznej wymaga szczególnej dbałości o aktualność tematyki książek, a także silnej specjalizacji. Choć pierwsze wydania często opisują tę samą rodzinę aplikacji, to jednak znaczne zmiany w kolejnych wersjach programów zmuszają do całkowitego przeredagowania wcześniejszej edycji. Wydawca książek informatycznych, by utrzymać dynamikę, a zarazem zaspokoić potrzeby klientów, musi dorównywać kroku międzynarodowym przedsiębiorstwom IT. Poza tytułami ściśle poradnikowymi z zakresu informatyki, w ofercie Helionu uwagę zwraca książka „Sztuka podstępu. Łamałem ludzi, nie hasła” autorstwa Kevina Mitnicka – słynnego hakera komputerowego. Premierze książki w 2003 roku towarzyszyła wizyta autora w Polsce oraz szeroko zakrojona akcja promocyjna. Do końca 2005 roku książka sprzedała się w nakładzie 45 tys. egz. i jest jednym z bestsellerów wydawnictwa. Helion wprowadził „Sztukę podstępu” także na rynek czeski, wykorzystując te same mechanizmy promocji. Zaproszono Mitnicka do Pragi, ukazały się wywiady w prasie i w telewizji. Sprzedano ok. 7 tys. egz. Najlepiej sprzedające się tytuły Helionu to „Sztuka wojny” z kwietnia 2004 roku (do połowy 2006 roku pozycja ta rozeszła się w liczbie 36 tys. egz.), „Sztuka perswazji, czyli język wpływu i manipulacji” Andrzeja Batko (pozycja ta ukazała się pod koniec 2004, do połowy 2006 sprzedano 33 tys. egz.) oraz „Grzeczne dziewczynki nie awansują” Lois P. Frankel. Warto zwrócić uwagę …
Wyświetlono 25% materiału - 406 słów. Całość materiału zawiera 1626 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się