Wtorek, 18 marca 2003
Marketing na rynku książki Opakowanie produktu, czyli okładka książki, to jedno z podstawowych i najskuteczniejszych narzędzi marketingowych w rękach branży wydawniczej. Głównym celem opakowania jest kształtowanie wizerunku książki poprzez wykorzystanie kształtu, koloru, grafiki, tekstu oraz jakości papieru. Zadaniem specjalistów ds. marketingu jest dołożenie wszelkich starań, aby okładka wykonana została w sposób najkorzystniejszy dla klienta. Jedynie projekt wyróżniający się na półce sklepowej i odróżniający się od pozostałej oferty wydawniczej ma szansę zostać zauważonym przez potencjalnego nabywcę. Dobrym przykładem na przyciąganie uwagi potencjalnego klienta i zachęcanie go do zainteresowania się danym tytułem, jest wykorzystywanie kadrów z filmów na okładkach książek promujących przeboje kinowe, np. "Dziennik Bridget Jones", "Quo vadis" itp. Istnieje wiele narzędzi marketingowych, których celem jest stymulowanie aktywności konsumenta na rynku książki. Najważniejsze z nich to: promocja sprzedaży, programy lojalnościowe, reklama, internet, miejsce sprzedaży, kontakt ze sprzedawcą. Jednym z najczęściej stosowanych sposobów promocji sprzedaży książek na rynku są obniżki cen. Informacja o np. 10 proc. rabacie na zakup podręczników szkolnych ma zachęcić do skorzystania z oferty danej firmy czy wydawnictwa. Coraz częściej konsument jest jednak świadkiem błędnych działań marketingowych w tej sferze. Udając się na zakupy do księgarni, nabywca styka się z prawie identyczną ofertą rabatową we wszystkich punktach sprzedaży. Wraz z rozpoczęciem się sezonu na sprzedaż książek szkolnych prawie wszystkie księgarnie proponują ofertę np. z 10 proc. rabatem. Cel marketingowy promocji nie zostanie więc osiągnięty, ponieważ oferta na rynku nie różni się niczym od konkurencji. Korzyści płynące z właściwie przeprowadzonej strategii promocji są ogromne, zarówno dla księgarzy w postaci zwiększonej sprzedaży w trakcie trwania promocji, jak i nabywców książek w postaci satysfakcji z zakupu. Pomyślnie przeprowadzona promocja sprzedaży jest efektem starannego opracowania programu promocji. Punktem wyjścia jest wyznaczenie celów promocji. Chcąc zainteresować klienta akcją promocyjną, wydawnictwa i księgarnie muszą zwrócić uwagę na czas trwania promocji. Zbyt długo trwająca akcja promocyjna tworzy sytuację, w której po pewnym czasie obniżka cen książek staje się dla klienta księgarni sytuacją powszechną i niewzbudzającą pragnienia wykorzystania okazji kupna tańszej książki. Warunkiem opracowania interesującej strategii promocji jest: określenie celu, który uwzględnia szanse i zagrożenia na rynku książki (poprzez wykorzystanie np. analizy SWOT), …
Wyświetlono 25% materiału - 346 słów. Całość materiału zawiera 1385 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się