Czwartek, 1 listopada 2001
Istotną cechą wyróżniającą segment rynku książki naukowej i akademickiej jest fakt funkcjonowania niezależnie lub obok siebie, równolegle kilku nurtów wydawniczych. Podstawową grupę wydawnictw stanowią oficyny zajmujące się publikowaniem literatury naukowej i akademickiej na tzw. rynek otwarty czyli dostępnej w sieci hurtowej i księgarskiej na terenie całego kraju. Można je w skrócie określić jako komercyjne. W drugiej grupie znajdują się oficyny wydające książki na rynek otwarty i na potrzeby własne. Są to głównie wydawnictwa uczelniane. Trzecią grupę stanowią oficyny, których publikacje nigdy nie trafiają na rynek otwarty lecz rozprowadzane są wśród wyodrębnionych grup odbiorców. Dotyczy to wszelkiego typu towarzystw, instytutów itp. podmiotów o charakterze oświatowokulturalnym czy samorządowym. Oferta tytułowa wydawnictw uczelnianych jest bogata, stanowi bowiem 40,9 proc. ogółu publikacji akademickich i naukowych. Dużym wachlarzem tytułów mogą pochwalić się wydawnictwa różnego typu organizacji społecznych, samorządowych, fundacji itp. - 22,7 proc. produkcji wydawniczej. …
Wyświetlono 25% materiału - 140 słów. Całość materiału zawiera 563 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
Dostęp czasowy
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
Dostęp terminowy
Płatność kartą płatniczą lub przelewem
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail.
Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeżeli jesteś już abonentem Rynku Książki