Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
MAC Edukacja S.A.25-655 Kielce, ul. Łódzka 308,tel. (041) 3684068, fax (041) 3683152, http://www.mac.pl, e-mail forum@mac.pl Pod koniec 2005 roku wydawnictwo MAC Edukacja przejęło oficynę Juka-91, a w styczniu 2006 roku ofertę Pracowni Pedagogicznej i Wydawniczej. Tym samym kielecka spółka wzbogaciła się o nową gamę produktów, w tym dwa cykle podręczników do nauczania początkowego – segmentu, w którym jest liderem. W Juce interesowały nas przede wszystkim podręczniki do nauczania zintegrowanego oraz książki dla przedszkoli. Pozostałe potraktowaliśmy jako uzupełnienie naszej oferty w segmentach, w których sami podobnej nie posiadamy. Mam tu na myśli np. historię, wiedzę o społeczeństwie i matematykę dla gimnazjum. Na pewno potencjalnym zainteresowaniem będą cieszyć się książki do języka rosyjskiego, jakie będą losy oferty do innych języków obcych – tego jeszcze nie wiemy – mówi Grzegorz Bednarski, prezes wydawnictwa MAC . Inwestor wyraźnie mi powiedział, że „kasowo” nie wspomoże i musimy dawać sobie radę sami, natomiast udzieli pomocy organizacyjnej. Tutaj właśnie możemy osiągnąć efekt synergii – na tych polach, na których możemy wspólnie działać. Nasz odbiorca różnił się zawsze od odbiorcy MAC-a. Oferta Kielczan trafiała do innych grup nauczycieli niż nasza. Chodziło o różne oczekiwania różnych grup nauczycieli. Nie ma przecież uniwersalnego podręcznika, każdy ma swoje plusy, ma minusy. A nauczyciel ma preferencje. Oznacza to, że nie każdy, kto zrezygnowałby z książek Juki, od razu wprowadziłby w to miejsce ofertę MAC-a – wyjaśnia prezes Juki, Zbigniew Krygier.W 2005 roku przychody ze sprzedaży książek wydawnictwa MAC Edukacja po raz kolejny spadły, tym razem o 7 proc. Sprzedaż osiągnęła wartość 43,5 mln zł (rok wcześniej 46,7 mln zł). Spadek ma związek głównie z niżem demograficznym. Ukazało się 91 nowych tytułów książkowych, znacznie mniej niż w roku poprzednim. Aż 34 tytuły składają się na pakiet dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej „Ja i Moja Szkoła”. W 2005 roku MAC opublikował też trzy tytuły multimedialne. Pełna oferta to ponad 700 tytułów. W 2003 i 2004 roku zrestrukturyzowano sieć przedstawicieli handlowych, którzy w ostatnich latach dostarczali spółce ponad 90 proc. przychodów. Liczbę reprezentantów zmniejszono ze 120 do 60, a liczba osób ogółem zatrudnionych w spółce zmniejszyła się o ponad połowę – z 340 do 144 etatów na koniec 2005 roku.W 2004 roku wprowadzono wiele nowości, z bardzo dobrym przyjęciem spotkał się cykl podręczników „Ja i Moja Szkoła”, wzbogacony o zeszyt zadań domowych, zwany „Domowniczkiem”. Nowością są też publikacje dla uczniów zerówek „Sześciolatek. Bawię się i uczę”. Dużą sprzedaż miały nowe podręczniki do języka polskiego (uzupełnione zagadnieniami z zakresu pracy z dziećmi dyslektycznymi) oraz plastyki i muzyki. Wzrosła sprzedaż w segmencie nauczania blokowego (w klasach IV-VI) oraz w klasach pierwszych szkoły podstawowej (głównie dzięki nowej ofercie). Nowości 2005 i 2006 roku to m.in. książki: „Czterolatek. Bawię się i uczę”, „Trzylatek. Bawię się i uczę” oraz podręczniki do nauczania początkowego „Szkoła sześciolatka”.Pod koniec 2002 roku …
Wyświetlono 25% materiału - 458 słów. Całość materiału zawiera 1832 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się