Wtorek, 3 sierpnia 2004
Podręczniki a księgarze Nie ma cudów Trudno pisać o rynku książki edukacyjnej wobec olbrzymiego "zapętlenia" problemów, z jakimi od lat mamy do czynienia. I wobec braku pomysłów na spektakularne - proste i skuteczne, a jednocześnie wykonalne działania, które wyprowadziłyby owe komplikacje na prostą. Zatem po pierwsze: sytuacja w grupie wydawców edukacyjnych - dominacja i odrębność WSiP-u, stosunkowo zintegrowani wydawcy utożsamiający się ze stanowiskiem prezydium sekcji wydawców edukacyjnych PIK i ciągle zbyt duża grupa wydawców zachowujących stanowisko osobne - w swoich działaniach rzadko liczących się z jakimikolwiek środowiskowymi ustaleniami czy choćby tendencjami. Efektem jest brak spójnej, efektywnej i powszechnej strategii wydawców edukacyjnych jako sektora - wobec hurtu, księgarstwa detalicznego, siebie nawzajem i wobec podstawowego wyzwania - nieubłaganie kurczącego się rynku zbytu. Po drugie: sytuacja hurtu, w tym trzech najważniejszych podmiotów: Wkry - jako jedynej obecnie sieci hurtowej o wystarczającym potencjale do objęcia zasięgiem swojego działania terenu całego kraju i jednocześnie mogącej zaproponować swoje usługi w pełnym zakresie wszystkim wydawcom - kontestowanej jednak w różnym stopniu przez tychże ze względu na swojego właściciela (WSiP). U której logistyka, przynajmniej do tej pory, nie była adekwatna do potrzeb większej liczby wydawców rozprowadzających olbrzymią liczbę książek w krótkim przedziale czasowym. Wreszcie Wikr, którego możliwości - duże w relacji do wielkości firmy - wydają się, niestety, niewystarczające do objęcia swoim zasięgiem całości rynku. W konsekwencji okazuje się, że praktycznie brak jest podmiotu, na bazie którego można by skonstruować powszechnie akceptowany pomysł na stabilną ogólnopolską dystrybucję. Po trzecie - księgarze: dwie duże sieci o teoretycznie dużym potencjale, nie zoptymalizowanym jednak (każdy z …
Wyświetlono 25% materiału - 255 słów. Całość materiału zawiera 1020 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się