Wtorek, 1 maja 2001
KSIĄŻKA W HIPERMARKETACH - PREZENTUJEMY SIEĆ AUCHAN W Polsce działa blisko dziesięć sieci hipermarketów. We wszystkich przyjęto zasadę ograniczonego zaufania w stosunku do dziennikarzy. Jednym z powodów takiego postępowania jest fakt, że metody działania wielkich sieci są przedstawiane w prasie w niekorzystnym świetle. Kolejny powód to niechęć do potencjalnego udzielenia licznej konkurencji jakichkolwiek informacji na temat własnej firmy. MASA ZNIKA Z PÓŁEK Na rozmowę o dystrybucji książek w Auchan zgodziła się Sylwia Wrzosek, od września 2000 odpowiedzialna za dział "Kultura" w Auchan. Wcześniej, przez trzy lata, pani Sylwia odpowiadała w Booklandzie za import niemieckojęzycznych książek do Polski, jeszcze wcześniej pracowała w dziale promocji i marketingu wydawnictwa Geocenter. Rynek książki, z całą jego nieprzejrzystą specyfiką, zna zatem bardzo dobrze. Na sieć Auchan składa się dziesięć hipermarketów (do końca roku będzie ich czternaście). W ofercie każdego działu książki znajduje się około 2300 szybko rotujących pozycji. Około 50 proc. oferty stanowią książki dla dzieci, w dalszej kolejności występują poradniki i beletrystyka. Poszczególne działy książki są rozliczane osobno, co umożliwia ocenę efektywności działania. Wszystkie są dochodowe, a jak mówi pani Sylwia Wrzosek "niekiedy, np. przed Wigilią, miło jest stanąć między regałami i patrzeć na masę książek znikającą z półek". O CZYM NIE MÓWIMY, O CZYM MÓWIMY Zgodnie z umową zawartą na wstępie, nie mówimy o warunkach współpracy dostawców z siecią Auchan, nie wymieniamy z nazwy żadnego z dostawców, ani nie wskazujemy na najlepszego czy najgorszego z nich. Nie mówimy o obrotach, ani o strukturze oferty. Nie mówimy o tym, jakie podręczniki zostaną wprowadzone do sprzedaży, ani o tym, który dostawca je wprowadzi. Nie podajemy dziesiątki najlepiej sprzedających się pozycji w sieci Auchan, ani też nie mówimy o ilościach sprzedanych egzemplarzy. Nie mówimy o silnych ani o słabych stronach sieci. Wszystkie te informacje są tajemnicą Auchan. Należy zwrócić uwagę, że ochrona danych jest spowodowana przede wszystkim istnieniem silnej i licznej konkurencji, a nie chęcią wymuszenia na dostawcach korzystnych warunków handlowych. Jak mówi pani Sylwia Wrzosek "za dwa-trzy lata okaże się, która sieć funkcjonuje lepiej. Dziś nie ma najmniejszego sensu by pomagać konkurencji podając niektóre dane". Mówimy zatem o sprawach takich, jak sposób funkcjonowania działu z książką, opłacalność, oczekiwania wobec dostawców, konstruowanie oferty i promocja. WYCINEK OFERTY - Nasze księgarnie oferują wycinek oferty książkowej funkcjonującej na rynku, znajdują się na przedmieściach miast i jednym ze …
Wyświetlono 25% materiału - 379 słów. Całość materiału zawiera 1518 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu,
należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880.
Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.