Czwartek, 10 stycznia 2019
Grupa Empik w 2018 roku

Do roku 2023 liczba salonów Empik ma wzrosnąć do 370. Tegoroczne podsumowanie działalności Grupy Empik przynosi informację o 10 nowych salonach w formacie Future Store, 10 gruntownie wyremontowanych punktach sprzedaży, a także uruchomieniu 18 nowych księgarń sieci Mole Mole i 9 testowych lokalizacji Papiernik by Empik.

Rok 2018 to m.in. okres rynkowego debiutu nowego formatu dedykowanego mniejszym miejscowościom (do 25 tys. mieszkańców), w ramach którego uruchamiane są sklepy o powierzchni od 120 mkw. do 150 mkw., podczas gdy standardowy salon ma powierzchnię minimum 200 mkw.
Brand Mole Mole, istniejący od maja 2017 roku, na koniec 2018 roku liczył sobie 38 sklepów.
Rok 2018 to również okres intensywnego rozwoju w obszarze cyfrowym. „Rok 2018 był dla nas bardzo udany również pod względem rozbudowy kanałów online oraz digital, z których przychody sięgają już 30 proc. Obok bardzo dynamicznego rozwoju Empik.com, w minionym roku postawiliśmy też na wzmocnienie modeli subskrypcyjnych oraz digitalowego ekosystemu Grupy. W ramach EmpikGO uruchomiliśmy pierwsze abonamenty, wystartował projekt Empik Bilety oraz poprzez nowo powstałą spółkę Empik Ventures zainwestowaliśmy w rozwiązanie do tzw. event discovery – aplikację Going. Wszystko po to, aby inspirować 3,8 mln uczestników programu Mój Empik do ciekawego spędzania wolnego czasu i realizowania pasji. Możemy też obiecać, że w tym roku będzie się działo jeszcze więcej – podsumowuje Ewa Schmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik.

Podaj dalej