Czwartek, 14 czerwca 2018
Prognozy dla m-commerce

39 proc. polskich konsumentów opłaca codzienne zakupy używając płatności mobilnych. 17 proc. Polaków kupuje za pomocą smartfona przynajmniej raz w tygodniu, a 7 proc. robi to codziennie – wynika z raportu firmy doradczej PwC.
Prognozy PwC podają, że w tym roku rynek e-commerce osiągnie wartość około 45 mld zł, zaś w 2020 roku może przekroczyć 60 mld zł. Udział handlu internetowego w stosunku do tradycyjnego ogółem stanowi około 5 proc., lecz w najbliższym czasie będzie zbliżać się do średniej globalnej – 10 proc.
Z raportu PwC wynika również, że maleje liczba konsumentów kupujących online za pośrednictwem komputera. Od roku 2013 do 2018 odsetek tych klientów zmniejszył się z 27 proc. do 20 proc. W Polsce wskaźnik ten wyniósł w 2018 roku 23 proc. W Polsce zakupów z użyciem smartfona dokonuje przynajmniej raz w tygodniu 17 proc. badanych (9 proc. rok temu), a 7 proc. konsumentów robi to codziennie. Najpopularniejszymi towarami kupowanymi w Polsce przez internet są odzież i obuwie (79 proc. konsumentów kupiło je online przynajmniej raz w ciągu roku), kosmetyki (75 proc.), książki, muzyka, filmy i gry wideo (73 proc.), meble i wyposażenie domu (62 proc.) oraz komputery i elektronika (61 proc.). Respondenci mniej chętnie za pośrednictwem tego kanału kupują jedzenie (47 proc.).

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?