Piątek, 18 stycznia 2019
Książka w 2018 roku w placówkach pocztowych

Książki są coraz chętniej kupowane przez klientów Poczty Polskiej. Wśród towarów cieszących się dużym powodzeniem są także gry i zabawki dla dzieci.
Największym zainteresowaniem cieszą się książki dla dzieci, szczególnie kolorowanki, książeczki z naklejkami oraz „Najpiękniejsze wiersze Jana Brzechwy”. Wśród książek dedykowanych dorosłym czytelnikom najpopularniejsze są poradniki. Na drugim miejscu uplasowały się wydawnictwa religijne, a na trzecim – kulinaria. Na liście najlepiej sprzedających się wydawnictw w 2018 roku są m.in. „Byłem w niebie. Prawdziwa historia śmierci i powrotu do życia”, „Wołyń we krwi 1943”, „Kuchnia Siostry Anastazji”, „Tatuażysta z Auschwitz” oraz „A ja żem jej powiedziała”.
Sukcesywnie oferujemy naszym klientom nowości wydawnicze. W ostatnim czasie zostały wprowadzone do sprzedaży m.in. „RysowAnka szczęścia” Anny Zielińskiej-Stecyny – pracownicy Poczty Polskiej oraz „180 000 kilometrów przygody” Tony’ego Halika. Pod koniec stycznia, w dniu premiery, w placówkach pocztowych dostępna będzie również najnowsza powieść Remigiusza Mroza „Nieodgadniona” – kontynuacja bestsellerowej „Nieodnalezionej” oraz „Chyłka. Zaginięcie”.
Placówki pocztowe są we wszystkich gminach w Polsce, szczególnie w małych miejscowościach i na wsiach zapewniają dostęp do dóbr kultury. W sumie spółka ma ponad 7500 placówek, tylko w ubiegłym roku przybyło 76 nowych.
Sprzedaż towarów w placówkach pocztowych prowadzona jest na podstawie umów komisowych. Poczta Polska sukcesywnie porządkuje swoją ofertę handlową i stawia na rozwój sprzedaży książek i prasy. Sprzedaż książek generuje część przychodów Poczty obok usług i innych towarów. W 2018 roku stanowiła ona blisko 30 proc. przychodów z działalności handlowej. Klienci Poczty Polskiej chętnie kupują również artykuły papiernicze i biurowe. W stałej ofercie są również opakowania kartonowe, zestawy opakowaniowe, koperty służące do pakowania przesyłek. Spółka przygotowuje specjalny asortyment na różne okazje, np. cykliczne wydarzenia i święta, aby zaspokajać oczekiwania klientów. W 2018 roku dużym powodzeniem cieszyły się słodycze, napoje oraz asortyment okolicznościowy.

Podaj dalej