Wtorek, 14 listopada 2017
E-booki i audiobooki w aplikacji

„Podczas biegania, w podróży, na plaży, za kierownicą i w trakcie sprzątania – teraz ulubiona lektura może towarzyszyć książkomaniakom zawsze i wszędzie. Empik stworzył innowacyjną aplikację, dzięki której miłośnicy książek będą mieli do nich niemal nieograniczony dostęp, a limity wagowe bagażu, pojemność torby czy konieczność korzystania z trybu samolotowego nie będą mieć znaczenia przy wyborze tytułu. Aplikacja EmpikGO – rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie lubią rozstawać się z e-bookiem i audiobookiem – jest już do pobrania na systemy Android i iOS” – informuje Grupa Empik.

W odpowiedzi na coraz większe zapotrzebowanie na książki w wersji niepapierowej, Empik oddaje w ręce klientów narzędzie, dzięki któremu mogą słuchać audiobooków i czytać e-booki z własnego telefonu czy tabletu – aplikacja EmpikGO łączy obie te funkcje. Jej dodatkowym atutem jest całkowita kompatybilność z kontem na Empik.com. „W przypadku niektórych tytułów udział e-booków sięga 10 proc. sprzedaży. Obserwujemy wzrosty sprzedaży e-booków na poziomie 30 proc. i 100 proc. w przypadku audiobooków” – stwierdza Beniamin Schon, który w Grupie Empik kieruje Virtualo oraz Biblioteką Akustyczną.
Aplikacja daje dostęp do najszerszej oferty książek w wersji elektronicznej w Polsce – na początek dostępnych jest aż 50 tys. tytułów e-booków i 6000 audiobooków, a wśród nich nowości i premiery na wyłączność, np. audiobook „Początek” Dana Browna, „Labirynt Duchów” C.L. Zafona, „Mirror Mirror” Cary Delevingne czy e-book i audiobook „Jak zawsze” Zygmunta Miłoszewskiego. Dodatkowo tytuły wybrane przez Empik.com automatycznie zasilają biblioteczkę EmpikGO, a do wirtualnego księgozbioru użytkownika trafią wszystkie wcześniej zakupione egzemplarze. Oznacza to, że nie ma potrzeby wgrywania książek już posiadanych. Dla użytkowników aplikacji przewidziane są także specjalne promocje.

EmpikGO z łatwością można dopasować do własnych potrzeb, to znaczy wybrać tempo czytanego przez lektora tekstu oraz rozmiar czcionki czy kolor tła, ale także zdecydować się na streaming lub tryb offline, przydatny szczególnie w samolocie czy podczas podróży do egzotycznego kraju, gdzie koszt transmisji danych jest bardzo wysoki. Ciekawą funkcją jest też możliwość udostępniania cytatów w mediach społecznościowych bezpośrednio z aplikacji.

Beniamin Schon zapowiada, że funkcjonalności aplikacji będą się rozwijać w odpowiedzi na sugestie i zapotrzebowanie ze strony użytkowników. Wkrótce w EmpikGO pojawi się również usługa subskrypcji. „Wyniki badań i analiza oczekiwań klientów jednoznacznie wskazują, że subskrypcja jest coraz chętniej używana, nie tylko w branży muzycznej czy filmowej, ale również w segmencie książek” – tłumaczy szef Virtualo i Biblioteki Akustycznej.
Aplikację EmpikGO w całości stworzyła firma Miquido, która kompleksowo projektuje oraz wdraża aplikacje mobilne i webowe kierując się ideą mobile-first. Marka uznana przez Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2016 za najszybciej rozwijającą się firmę w kategorii mobile design & development. Wyróżniona w 2016 roku przez Google, TIME Magazine oraz Webit Awards. Członek Google Developers Agency Program. Pracuje głównie dla branży finansowej, telekomunikacyjnej, medycznej, muzycznej i turystycznej.
Bezpłatna aplikacja EmpikGO dostępna będzie od środy w App Store i Google Play. Dodatkowo w systemie Android będzie można robić zakupy bezpośrednio z poziomu aplikacji.

Autor: (p)