Czwartek, 13 grudnia 2018
Legimi podsumowuje pierwsze półrocze projektu wideo

Z końcem roku zamykamy pierwszy etap pracy nad “Prologiem” – cyklicznym programem o książkach. Przez ten czas powstało blisko 30 odcinków które zostały obejrzane ponad 317 000 razy. Zainteresowanie naszych partnerów, Wirtualnej Polski i portalu LubimyCzytać.pl, dodatkowo motywuje nas do rozwoju formuły wspólnie z wydawcami książek – podsumowuje Mikołaj Małaczyński, szef platformy.

“Prolog” wystartował w czerwcu. Z końcem roku liczba emitowanych co tydzień odcinków wyniesie 26. Zawartość każdego budowana jest wokół gościa programu i jego najnowszej, zazwyczaj, książki. Do dziś przed kamerami i mikrofonami usiedli tacy autorzy jak Katarzyna Bonda, Remigiusz Mróz, Zygmunt Miłoszewski, Vincent V. Severski, Sylwia Chutnik, Marcin Wicha, Magdalena Witkiewicz, Ryszard Ćwirlej, a ostatnio Robert Biedroń czy Katarzyna Puzyńska. Ekipa “Prologu” gościła na Międzynarodowych Targach Książki w Krakowie i Festiwalu “Literacki Sopot”.

Emitowane przez pierwsze miesiące wyłącznie na YouTube odcinki gromadziły od kilku do kilkudziesięciu tysięcy wyświetleń. Rekordzistą jest ten, którego gościem był najpłodniejszy obecnie polski pisarz, Remigiusz Mróz. Na YT trafiają zresztą nie tylko kolejne edycje “Programu”, ale również same wywiady, pełnowymiarowej, liczącej nawet pół godziny (Katarzyna Bonda) długości. Sam “Prolog” nie trwa więcej niż 10 minut, tak aby utrzymać zainteresowanie i uwagę widza przyzwyczajonego do internetowego formatu.

Każda edycja to rekomendacje nowości wydawniczych, recenzje oraz konkursy, w których można wygrać czytniki ebooków i abonamenty do Legimi. Za produkcję filmów odpowiada Microsite, spółka z grupy Legimi, zaplecze techniczne zapewnia Fluo Works, a prowadzi je Agnieszka Błaszczyk, autorka bloga Czytam Sobie na YT (https://www.youtube.com/user/CzytamSobie).

Wśród partnerów są portale Wirtualna Polska oraz Lubimy Czytać. Od połowy listopada na główną stronę pierwszego z nich trafiają fragmenty każdego z odcinków kierując internautów do serwisu książkowego (Ksiazki.wp.pl). Liczba wyświetleń niektórych odcinków dochodzi obecnie do 60 tys. – Dzięki temu popularny YouTube pełni obecnie rolę wyłącznie serwera, na którym przechowywane są pliki wideo. Zasięg budujemy gdzie indziej – podsumowuje Mikołaj Małaczyński.

W planach związanych z “Prologiem” jest produkcja komercyjnych materiałów wideo dla wydawców.

Linki do odcinków:

“Prolog” #9, Zygmunt Miłoszewski: https://www.youtube.com/watch?v=1SMZHFVthyo

“Prolog” #14, Remigiusz Mróz: https://www.youtube.com/watch?v=L0IO3xjoa64&t=24s

“Prolog” #16, Vincent V. Severski: https://www.youtube.com/watch?v=tm092L5T1sU&t=31s

“Prolog” #25, Katarzyna Puzyńska: https://www.youtube.com/watch?v=nPc3vYeg8wM