Poniedziałek, 15 października 2018
Czterokrotny wzrost przychodów

W 2017 roku platforma streamingowa Storytel zanotowała w Polsce 9,38 mln zł wpływów sprzedażowych (wobec 2,12 mln zł przed ponad rok wcześniej) oraz 50,5 tys. zł zysku netto. 7,05 mln zł przychodów spółki pochodziło od jej właściciela – Storytel Sweden.

Jednocześnie Storytel Polska realizował zakupy od swojego właściciela – w ub.r. za 1,2 mln zł, a wcześniej za 597,8 tys. zł. Z kolei wpływy firmy z rynku krajowego wzrosły z 211,3 tys. zł od października 2015 do końca 2016 roku do 2,15 mln zł w ub.r.

Koszty operacyjne Storytel Polska od października 2015 do końca 2016 roku wyniosły 2,13 mln zł, a w ub.r. – 9,41 mln zł. Najbardziej – z 1,4 do 6,77 mln zł – zwiększyły się pozostałe koszty rodzajowe. Z kolei wydatki na usługi obce poszły w górę z 558,9 tys. zł do 2,08 mln zł, a na wynagrodzenia – ze 110,1 do 464,7 tys. zł. W konsekwencji spółka miała w ub.r. 30,9 tys. zł straty ze sprzedaży, wobec prawie tysiąca straty wcześniej. Dzięki 31,7 tys. zł pozostałych wpływów operacyjnych i 56 tys. zł przychodów finansowych osiągnęła 50,5 tys. zł zysku netto, podczas gdy we wcześniejszym okresie miała 15 tys. zł straty.

 

Platforma Storytel oferuje dostęp do audiobooków w modelu abonamentowym – za 29,90 zł miesięcznie (pierwsze 14 dni jest darmowe). W Polsce została uruchomiona na początku 2016 roku, a jej pierwszą dużą kampanię reklamową zrealizowano wiosną ub.r. Firma nie podaje, ile ma płacących użytkowników w naszym kraju.

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: Wirtualnemedia.pl