Wtorek, 4 grudnia 2018
Łatwiejszy e-handel w UE

3 grudnia weszły w życie nowe regulacje dotyczące zakazu geoblokowania, czyli ograniczania dostępu konsumentów do towarów i usług ze względu na to, w jakim kraju się znajdują, w handlu internetowym.

“Chcemy Europy bez barier, a to oznacza także usunięcie barier dla zakupów internetowych” – wskazuje Komisja, podkreślając, że nowe przepisy dadzą konsumentom większy dostęp do produktów w konkurencyjnych cenach, a co za tym idzie, do lepszych ofert. Jednocześnie firmy będą mogły rozwijać swoją bazę klientów ponad granicami.

Zgodnie z nowymi przepisami sprzedawcy nie będą mogli odmówić sprzedaży towaru klientom z zagranicy. Przedsiębiorca nie będzie mógł także zawyżać cen towarów w zależności od tego, na jaki rynek je sprzedaje. Oznacza to, że konsumenci zagraniczni będą płacić za produkt taką samą kwotę, jak klienci krajowi. Zabronione zostanie także automatyczne przekierowywanie klientów na inne strony sklepu, chyba że konsument wyrazi zgodę na skorzystanie z innego serwisu. Sklepy nie będą także mogły dyskryminować kart płatniczych wydanych w innym kraju UE.

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: Wirtualnemedia.pl