środa, 23 maja 2007
Opis z publiakcji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Wydawnictwo Nasza Księgarnia Sp. z o.o.02-868 Warszawa, ul. Sarabandy 24c, tel. (022) 6439389, fax (022) 6437028, http://www.nk.com.pl, e-mail naszaksiegarnia@nk.com.pl W 2005 roku Nasza Księgarnia zrealizowała 8,16 mln zł przychodu, z czego na sprzedaż książek przypadło 7,25 mln zł. Rok wcześniej obroty ogółem wyniosły 7,81 mln zł, z czego na sprzedaż książek przypadło 6,68 mln zł. Zanotowano 9 proc. wzrostu na sprzedaży książek. Od straty z 2002 roku firma osiąga coraz lepsze wyniki finansowe – w 2003 roku zysk netto wyniósł 500 tys. zł, w roku 2004 było to 452 tys. zł, a w 2005 – 943 tys. zł. 2006 rok powinien być jeszcze lepszy, m.in. dzięki współpracy z firmą Unilever Polska i akcji „Pożeracze książek”, w której nagrodami były publikacje Naszej Księgarni. W 2005 roku nakładem wydawnictwa ukazało się 50 tytułów, w tym 32 pierwsze wydania. Łączny nakład wyniósł 725 tys. egz., z czego sprzedano 690 tys. egz. Na koniec 2005 roku Nasza Księgarnia zatrudniała 30 etatowych pracowników. Rok 2005 dla Naszej Księgarni to okres dalszych zmian, reorganizacji i rozwoju. Na rynek wprowadzone zostały nowe, poczytne serie jak: „Wanda”, „Wampiurek”, „Mia”. Dużym zainteresowaniem czytelników cieszyły się książki wydawane w wersjach luksusowej i kolekcjonerskiej, a wśród nich: „Dzieci z Bullerbyn”, „Szatan z siódmej klasy”, „Kubuś Puchatek. Chatka Puchatka”. Tytuły, które już od wielu lat cieszą się niesłabnącym powodzeniem przeszły gruntowny „lifting”. W 2005 roku wydawnictwo zaproponowało też książki kilku nowych autorów, np. Paula Maara. Jego „W głębokim, ciemnym lesie...” z ilustracjami Vereny Ballhaus w tłumaczeniu Anny Gamroth otrzymało wyróżnienie w konkursie na Dziecięcy Bestseller Roku 2005. W ofercie wydawniczej znalazły się również nowe wydania „Alicji w Krainie Czarów”, czy dzieło włoskiego autora Georga Maaga pt. „Ogród”. Swoje kontynuacje miały także znane wcześniej serie, m.in. o Mikołajku i Mateuszku. Seria książeczek o Mikołajku miała rekordową sprzedaż… za sprawą konkurencji. Wydane przez Znak „Nowe przygody Mikołajka”, którym towarzyszyła duża kampania promocyjna, spowodowały wzrost zainteresowania także wcześniejszymi tomami, do których prawa ma Nasza Księgarnia. W maju 2006 roku Nasza Księgarnia świętowała dwa ważne wydarzenia. Pierwsze z nich to 85. rocznica powstania samego wydawnictwa. Drugim było wydanie, po 50 latach, „Pyzy na polskich dróżkach”; edycji tej towarzyszyła duża promocja w miejscach sprzedaży. Na jesień planowana jest premiera nowej książki z serii „Wampiraci”. Poza tym ukazać się mają również: drugi tom „Przygód Detektywa Pozytywki” Grzegorza Kasdepke, nowa książka Paula Maara oraz autorski debiut na polskim rynku Susie Morgenstern. W latach 2001 - 2002 nastąpiła gruntowna reorganizacja w Naszej Księgarni, zlikwidowano magazyn i dział handlowy na ul. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie, zrezygnowano z połowy odbiorców handlowych, całkowicie zmieniono zasady handlowe. Nasza Księgarnia odeszła od konsygnacji i zdecydowaną większość książek sprzedaje na faktury. Znacznie ograniczono liczbę wydawanych tytułów, zrezygnowano z publikacji edukacyjnych oraz tytułów, do których …
Wyświetlono 25% materiału - 448 słów. Całość materiału zawiera 1793 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się