środa, 22 grudnia 2010
List otwarty Wydawnictwa Telbit
Szanowni Państwo! W ostatnim czasie, w związku ze zmianą przepisów dotyczących VAT, spotykamy się z nieuczciwymi próbami wykorzystania tej sytuacji i związanego z nią chaosu dla osiągnięcia dodatkowych korzyści przez hurtownie i dystrybutorów książek. Niektóre firmy próbują nie tylko przerzucić całe ryzyko związane z wprowadzeniem podatku VAT na wydawców, ale także na tej sytuacji dodatkowo skorzystać. W ostatnich kilku latach regularnie wzrastały obciążenia wydawców w związku ze współpracą z hurtowniami. Na rynku umocniło się dzięki temu kilka podmiotów. Nie podważamy potrzeby funkcjonowania silnego segmentu dystrybucji, jednak obserwując ostatnie działania niektórych firm, postanowiliśmy zwrócić się do wydawnictw i wszystkich, którym zależy na kondycji rynku książki w Polsce, z apelem o wyrażenie zdecydowanego sprzeciwu wobec prób jakiegokolwiek dyktatu ze strony dystrybutorów. Warto zauważyć, że to nikt inny, a właśnie wydawcy ponoszą zdecydowaną większość ryzyka związanego z produkcją, wprowadzeniem książek na rynek i ich promocją, dlatego też jako segment kluczowy dla rynku mają prawo decydować o jego kształcie. Sądzimy, że – mimo iż tuż przed Świętami – to jest to odpowiedni moment do poruszenia na szerszym forum, kilku istotnych spraw, które składają się na problem: 1. Wyrażamy zdziwienie naciskami ze strony hurtowni i jawnymi sugestiami, jakoby całość kosztów związanych ze zmianą przepisów podatkowych, mieli ponieść wydawcy. Rozumiemy, że pomysł przekształcenia dotychczasowych cen w ceny brutto podyktowany jest troską o wolumen sprzedaży, jednak próba przerzucenia całości ryzyka na podmioty, które ponoszą ryzyko w o wiele większym niż hurtownie stopniu już od dawna, w naszej ocenie nie służy dobrze ani zachowaniu partnerskich stosunków biznesowych, ani kondycji rynku wydawniczego jako całości w przyszłości. 2. Naszym zdaniem, wydawcy nie powinni godzić się na dalsze podwyższanie marż hurtowych. Wprowadzenie podatku VAT nie ma żadnego związku z marżą, która czy to wcześniej - czy w przyszłości - była i będzie zawsze naliczana od wartości netto. Za skandaliczne uważamy również coraz powszechniejsze próby zakamuflowania dodatkowej marży poprzez wprowadzanie: - usług promocyjnych, których efektywność w wielu przypadkach …
Wyświetlono 25% materiału - 313 słów. Całość materiału zawiera 1252 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się