szukanie
zaawansowane
 
Wtorek, 28 listopada 2006

Wydawnictwo LektorKlett Sp. z o.o.

Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Wydawnictwo LektorKlett Sp. z o.o.
60-302 Poznań, ul. Racławicka 7,
tel./fax (061) 8688328, 8618828,
http://www.lektorklett.com.pl, e-mail lk@lektorklett.com.pl

W 2005 roku przychody ze sprzedaży książek wydawnictwa LektorKlett wyniosły 17,9 mln zł, co stanowi 4 proc. wzrostu w stosunku do roku poprzedniego (17,2 mln zł). W latach 2002-2004 przychody wydawnictwa wzrosły o ponad 150 proc., a zysk netto ze 170 tys. zł za 2003 rok do 2,24 mln zł w 2004 roku. W roku 2005 wydawnictwo zanotowało zysk netto na poziomie 407 tys. zł. Utrzymuje się wyraźny trend wzrostu produkcji – w 2005 roku oficyna opublikowała 180 tytułów, w tym 39 nowości. Dla porównania, w roku 2004 wydano 150 tytułów, w tym 35 pierwszych edycji. Łączny nakład książek w 2005 roku to 1,25 mln egz., z czego sprzedano blisko milion egz. W 2004 roku łączny nakład wyniósł 0,87 mln egz., sprzedano 0,85 mln egz. Struktura sprzedaży w roku 2005 kształtowała się w następujący sposób: 44 proc. – książki uzupełniające oraz słowniki jednojęzyczne, 38 proc. – słowniki dwujęzyczne i tytuły do samodzielnej nauki języków obcych, 18 proc. – podręczniki szkolne. Pod koniec 2005 roku LektorKlett zatrudniał na etacie 51 pracowników, zwiększając tym samym zatrudnienie od 2003 roku o 11 etatów.
Rok 2005 to przede wszystkim praca nad przygotowaniem nowych tytułów do nauki języka niemieckiego – „Team Deutsch” dla gimnazjum oraz „Direkt” w liceach. Drugi ważny projekt to przygotowywana na 2006 rok edycja wznowień słowników i materiałów do samodzielnej nauki z serii „Pons”. Najlepiej sprzedające się tytuły roku 2005 to przede wszystkim: „Ekspresowe kursy” języka angielskiego i niemieckiego, „Słowniki szkolne” do języka angielskiego i niemieckiego, „Wir” – kurs języka niemieckiego dla szkół podstawowych, „Deutsch Aktuell” – kurs języka niemieckiego dla gimnazjów, „Język angielski. Repetytorium gramatyczne” i „Język niemiecki. Repetytorium gramatyczne”. Dobrą sprzedaż zanotowały również książki do nauki języka angielskiego dla dzieci – „Angielski śpiewająco” (kurs dla dzieci, na który składają się – podręcznik, poradnik dla rodziców oraz dwie płyty CD), ponadto książki + CD „Moje pierwsze słówka” (do angielskiego, niemieckiego i francuskiego) oraz „Ekspresowy kurs angielskiego”.
Najważniejsze zapowiedzi i nowości wydawnicze 2006 roku to, obok wspomnianych już podręczników gimnazjalnych i licealnych, „Ekspresowe kursy” języka hiszpańskiego i francuskiego, jak również nowe tytuły słownikowe, a wśród nich: „Duży słownik szkolny” do języka angielskiego i niemieckiego. Poszerzona zostanie również seria „W 1 miesiąc” o kolejne języki – grecki i japoński. W 2006 roku całkowicie zaktualizowana została seria „Pons”, której ofertę stanowią słowniki, kursy, repetytoria, gramatyki oraz książki dla dzieci. Kompleksowa zmiana oferty obejmie wszystkie 150 tytułów do 16 języków obcych. Pozostaliśmy przy charakterystycznym kolorze zielonym, zmodyfikowaliśmy trochę logotyp, wprowadziliśmy trzy charakterystyczne projekty graficzne: dla słowników, materiałów typu „self-study” oraz książek dla dzieci. Ich charakterystycznym elementem są m.in. oznaczenia języków w postaci kropek. Kropki jasnozielone zarezerwowane są dla słowników, jasnoniebieskie – dla samouczków, czerwone – dla publikacji dla dzieci – opowiada Joanna Pawełczyk, szefowa marketingu i PR w oficynie.
Pierwsze „nowe” tytuły pojawiły się w księgarniach w styczniu 2006 roku. Były to pozycje słownikowe – „Słowniki kieszonkowe” (angielski, niemiecki), „Słowniki uniwersalne” (angielski, niemiecki, hiszpański, rosyjski, francuski), „Słowniki praktyczne” (niemiecki, angielski). Część tytułów opracowana została zupełnie od podstaw, część to poszerzone, uaktualnione wydania wcześniej istniejących. W zależności od potrzeby, kierując się m.in. zawartością, liczbą haseł czy ceną, klient znajdzie w szerokiej ofercie słowników ten właściwy. Wszystkie nowe słowniki z serii „Pons” mają rozbudowane informacje gramatyczne i kulturowe. Do wielu dodane zostały atrakcyjne gratisy, np. płyty CD-ROM z pełną treścią słownika, korespondencją handlową czy treningiem słownictwa, a także „koło gramatyczne” z odmianą czasowników.

Znaczący wzrost firma notuje od kilku lat, a już na pewno od roku 2000. Rzecz jasna, początkowo nie były to wielkie kwoty – w 1999 roku zanotowaliśmy 1,6 mln zł obrotu. Wyniki staramy się powiększać systematycznie o co najmniej 70 proc. rocznie. I jest to wzrost kontrolowany. Proszę pamiętać, że w naszym przypadku, kiedy firma nie korzysta z zewnętrznej dystrybucji, każda zmiana planu wydawniczego pociąga za sobą zmiany również w systemie sprzedaży. Książki te trzeba nie tylko wydrukować, ale i sprzedać. W tym roku ponownie planujemy zwiększyć sprzedaż o kilkadziesiąt procent. Myślę, że za wcześnie, by ujawniać długofalowe plany. Śmiało mogę powiedzieć, że zakładają one nie gorszy wzrost sprzedaży niż to było do tej pory – mówi Marian Bornakowski, dyrektor ds. handlu w Wydawnictwie LektorKlett.
Obecnie firma należy do czołówki polskich wydawców słowników dwujęzycznych oraz zajmuje wiodącą pozycję w sektorze kursów dla samouków. Część podręczników sygnowana jest logo Klett, część – LektorKlett. W pierwszym przypadku LektorKlet jest ich wyłącznym importerem i dystrybutorem na Polskę. Na polskim rynku znane są słowniki i materiały wydawane w serii „Pons”, realizowanej we współpracy z niemieckim wydawnictwem Klett. Wydawnictwo jest także jednym z trzech największych importerów i dystrybutorów materiałów do nauki języka niemieckiego. Znane jest m.in. jako wyłączny importer i dystrybutor publikacji oficyny Klett Edition Deutsch – w tym znanego podręcznika dla młodzieży i dorosłych „Stufen”. Silną pozycję na tym rynku mają także nowe podręczniki do nauki niemieckiego dla uczniów szkoły podstawowej „Wir”, dla uczniów gimnazjum – „Deutsch Aktuell” oraz do szkoły ponadgimnazjalnej – „Passwort Deutsch”, uwzględniające nową podstawę programową i przygotowujące jednocześnie do egzaminu Zertifikat Deutsch.
Od początku 2003 roku LektorKlett jest także wyłącznym importerem i dystrybutorem materiałów Cambridge ELT w Polsce. Ukazały się już pod marką Pons/Cambridge/LektorKlett dwujęzyczne słowniki do języka angielskiego: podręczny, szkolny, uniwersalny i kieszonkowy. W połowie listopada 2004 roku ukazał się słownik „Cambridge Learner’s Dictionary”. Od 2004 roku oficyna jest także importerem i dystrybutorem książek i materiałów do nauki języka hiszpańskiego wydawnictwa Difusion z Barcelony. Od lutego 2004 roku jest wyłącznym dystrybutorem wydawnictw sygnowanych logo National Geographic, Claudia i Focus – wydawanych przez G+J RBA i G+J Gruner+Jahr Polska.
Siedmiu przedstawicieli odwiedza blisko tysiąc punktów sprzedaży detalicznej. Ich rola polega głównie na przedstawianiu oferty, dbaniu, by książki były właściwie eksponowane, także na zbieraniu zamówień, które realizowane są z magazynu w Poznaniu. Oprócz handlowych mamy kilku przedstawicieli edukacyjnych, których rola polega na promowaniu podręczników w szkołach. Umowy z sieciami zawierane są przez nasz dział handlowy. Nasi przedstawiciele natomiast te umowy realizują. W przypadku jednej z sieci marketów korzystamy z usług pośrednika, ale to dlatego, że ogranicza ona liczbę swych dostawców do czterech firm. Taką prowadzi politykę handlową – mówi Marian Bornakowski.

Wydawnictwo powstało w 1991 roku i do 1998 roku działało pod nazwą Lektor. W pierwszym okresie działania specjalizowało się w publikacji, a także imporcie i dystrybucji, opracowań do nauki języków obcych. W 1998 roku część udziałów w spółce zakupił niemiecki koncern wydawniczy Ernst Klett Verlag ze Stuttgartu. Większościowym udziałowcem wydawnictwa jest Ernest Klett Sprachen Gmbh, pozostałe udziały należą do trzech polskich wspólników. Wraz z wejściem inwestora nastąpiło poszerzenie oferty. Ukazały się podręczniki do fizyki i biologii (w tym odrębny podręcznik do nauki ekologii) dla gimnazjum oraz podręcznik do przyrody dla klas IV - VI szkoły podstawowej.
W Europie Środkowo-Wschodniej Klett ma spółki córki na Węgrzech, w Bułgarii, Czechach, Słowenii. Pod względem obrotów polski LektorKlett plasuje się za Niemcami i Hiszpanią. Przychody koncernu w 2005 roku wyniosły ok. 340 mln euro, zysk netto – 6,5 mln euro. W Polsce działają jeszcze dwie firmy należące do Kletta – wydawnictwo Raabe i, od maja 2006 roku, specjalizująca się w nauczaniu na odległość spółka Akademia Kletta. Klett jest firmą rodzinną, kapitał pozostaje w rękach spadkobierców założyciela oficyny Ernesta Kletta. W ofercie wydawnictw z Grupy Klett jest ok. 13 tys. tytułów. Rodzina ma wspierać firmę, a nie wykorzystywać. Każdy członek rodziny otrzymuje dywidendę, która ma mu wystarczyć na zaspokojenie podstawowych potrzeb, to jak minimum socjalne. Resztę muszą sami wypracować, to uczy niezależności i przedsiębiorczości, myślenia o swojej przyszłości. Ale jest też inny powód. Otóż w naszym przekonaniu, czyli obecnych seniorów rodu, w spółce muszą pozostawać środki, które pozwolą wydawnictwu nawet w trudniejszej sytuacji na kolejne inwestycje i na to, by na niemieckim rynku pozostać silnym graczem. Polityka finansowa jest taka, że większość zysków pozostaje w firmie – mówi Michael Klett, przewodniczący Rady Nadzorczej koncernu.

LektorKlett – najważniejsze dane

Wyświetlono 25% materiału. Całość materiału zawiera 35888 znaków.
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1.
Abonenci Biblioteki Analiz Sp. z o.o.
Jeżeli jesteś już abonentem Rynku Książki zaloguj się
2.
Dostęp czasowy. Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Czas dostępu Opłata za dostęp Opis
15 minut 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880.
Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.

Wykupiony kod zapewnia dostęp do materiałów z tego komputera (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki).
Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
Kod dostępu: zatwierdź
3.
Dostęp terminowy. Płatność kartą płatniczą lub przelewem

Za dostęp czasowy i terminowy do archiwum naszych tekstów mogą Państwo zapłacić za pomocą karty płatniczej lub przelewu bankowego.
Najpierw zostaną Państwo poproszeni o zarejestrowanie się w naszym serwisie, a następnie:

  1. Płatność kartą płatniczą: po udanej autoryzacji transakcji od razu otrzymają Państwo dostęp na interesujący Państwa czas.
    Po opuszczeniu naszego serwisu ponowny dostęp do materiałów uzyskają Państwo po zalogowaniu się aż do czasu upłynięcia czasu, na jaki wykupili Państwo dostęp.
  2. Przelew bankowy: po otrzymaniu złożonego przez Państwa w serwisie zamówienia i uznaniu środków na rachunku bankowym Biblioteki Analiz skontaktuje się z Państwem nasz pracownik celem ustalenia momentu, od jakiego życzą sobie Państwo uzyskać dostęp do archiwum naszych tekstów. Numer rachunku bankowego podany jest w potwierdzeniu zamówienia wysyłanego na podany przez Państwa adres e-mail.

Wybierz interesujący Cię okres dostępu

REKLAMA
 
Sondaż
Co Państwa zdaniem najbardziej negatywnie wpłynęło na stan rynku wydawniczego w ostatnich dwóch latach?
Nasze nowości wydawnicze

Zbiór 30 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2013 roku. Bohaterami rozmów są przedstawiciele wydawnictw i księgarń, firm dystrybucyjnych oraz instytucji kultury, a także sektora poligraficznego i ...

Debiut nowej ekipy z Poznania. Melodyjne, lekkie hc/punkowe granie z kobiecym wokalem. Zespół tworzą starzy wyjadacze sceny udzielający się kiedyś w Apatii, Dump czy Shitface.

...
1 2 3 4 5 6 7
RSS
 
Subskrybuj nasz newsletter
Jeśli chcesz być informowany o aktualnościach, podaj swój adres e-mail.
 
Popularne artykuły
Najczęściej czytane
Chmura tagów
Trwa indexowanie materiałów
lista będzie dostępna za moment.
1 Resortowe dzieci. Media
Dorota Kania, Maciej ...
O „Resortowych dzieciach. Media” Doroty Kani, Jerzego Targalskiego i Macieja Marosza powiedziano już i napisano wszystko. Nie mam zamiaru powtarzać po raz nie wiadomo który ...
2 Jestem bardzo w rękach ...
Jan Paweł II
O notatkach osobistych Jana Pawła II „Jestem bardzo w rękach Bożych” znalazłem w Sieci znamienną opinię: „Z jednej strony stajemy po stronie nieujawniania np. danych, prawa do ...
3 Anioły jedzą trzy razy ...
Grażyna Jagielska
Książka „Anioły jedzą trzy razy dziennie” Grażyny Jagielskiej posiada podtytuł: „147 dni w psychiatryku”. W zakładzie takim autorka, żona korespondenta ...
zobacz wszystkie
 
  Strony partnerskie:
  Crass Zbuntowane Życie Penny Rimbaud
Melanże z żyletką
Najlepsze przewodniki
Niszczarki
No Future Book Śmierć Książki
Notes Wydawniczy
Witold Horwath
Wydawnictwo Jirafa Roja
Wydawnictwo Primavera
Xenna Moja Miłość
© Copyright 2005 Biblioteka Analiz | System optymalizowany do 1024x768+, windows-1250.

Wykonanie i opieka - ENCODE Pełne rozwiązania internetowe. www.encode.pl