Wtorek, 28 czerwca 2011
Konferencja „350 lat prasy polskiej”
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru303
Konferencję „350 lat Prasy Polskiej”, która odbyła się 16 i 17 czerwca w Warszawie, objęli patronatem Prezydent Bronisław Komorowski oraz prof. Katarzyna Chałasińska-Macukow, rektor UW. Podczas inauguracji, którą prowadził prof. Marek Jabłonowski, dyrektor Instytutu Dziennikarstwa UW, okolicznościowe przemówienie wygłosiła rektor Katarzyna Chałasińska-Macukow, a także Jan Lityński, minister w kancelarii Prezydenta RP. Podczas sesji wstępnej referaty przedstawili: prof. Wiesław Władyka („Osobowość i osobowości prasy polskiej”), prof. Jan Tomkowski („Pisarz w świecie gazet”) i prof. Daria Nałęcz („Zawód dziennikarza. Między misją a profesją”). Drugiego dnia przedstawiono referaty w trzech równoległych sesjach: „Historia prasy. Ludzie i tytuły”, „Prasa a rynek książki” i „Nowe media”. Sesję „Prasa i rynek książki”, która odbyła się w Instytucie Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych UW prowadził dr Michał Zając, zastępca dyrektora Instytutu. Wygłoszono sześć referatów: dr Marek Tobera (Uniwersytet Warszawski) „Prasa branży wydawniczo-księgarskiej w XX wieku”, Piotr Dobrołęcki („Magazyn Literacki KSIĄŻKI”) „Prasa branżowa dziś i jutro”, Bogdan Klukowski „Nowe Książki (1949-2011)”, dr Ewa Jabłońska-Stefanowicz (Uniwersytet Wrocławski) „Między portalem branżowym a społecznościowym. Książka w prasie internetowej”, dr Agnieszka Chamera-Nowak (Uniwersytet Warszawski) „Kolekcje książkowe gazet codziennych” oraz Krzysztof Masłoń („Rzeczpospolita”) „Dziennikarz na rynku książki”. W referacie „Prasa branżowa dziś i jutro” autor przedstawił stan polskiej prasy branżowej zajmującej się rynkiem książki po roku 2000 oraz projekcję jej rozwoju w najbliższej przyszłości. Omówiono poszczególne tytuły prasy branżowej oraz internetowe serwisy o książkach. Uwzględniono też czasopisma i portale internetowe z dziedzin pokrewnych, a następnie dokonano analizy ukazujących się tytułów i portali internetowych oraz przedstawiono perspektywy rozwoju czasopism drukowanych w zmieniającej się rzeczywistości, w której coraz bardziej dominują media elektroniczne. …
Wyświetlono 25% materiału - 257 słów. Całość materiału zawiera 1028 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się