Poniedziałek, 14 lipca 2008
Ruszy Magazyn Centralny Empiku
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru225
16 czerwca w sensie produkcyjnym uruchomiony został długo – i nie bez obaw – oczekiwany przez branżę Magazyn Centralny Empiku. Do tego dnia trwały półtoramiesięczne testy wszystkich procesów zaopatrzenia i procedur, łącznie ze szkoleniami personelu po stronie Empiku i firmy DHL Exel, która przejęła na siebie część zadań logistycznych i transportowych. Zapas na Magazynie Centralnym jest własnością Empiku, zaś zaopatrzenie – w rozumieniu kompetencji – w zakresie tej firmy. „Po przejściu z bezpośredniego na scentralizowany system dostaw spodziewamy się zwiększenia dostępności produktów w salonach, skrócenia czasu obsługi dostaw o 60 proc. i uproszczenia obsługi zwrotów”, w informacji prasowej argumentuje Beata Gesche, dyrektor handlowy i członek zarządu Empiku. W toku uruchamiania magazynu do nowych procesów dostosowano najważniejsze systemy i narzędzia. Chodzi tu o systemy transakcyjne obsługujące centralę (program o nazwie G.O.L.D. Central) i salony (G.O.L.D. Shop), extranet i CKF (Centralna Kontrola Faktur – będzie jeszcze o tym mowa), czyli narzędzia wspomagające zaopatrzenie i zwroty, oraz Manhattan WMOS, będący systemem obsługującym operacje na magazynie. Wreszcie urządzenia przenośne PDA obsługujące przyjęcia i zwroty w salonach. Wyliczanka ta dla niektórych brzmi zapewne nazbyt technicznie, pokazuje jednak skalę zaawansowania i skomplikowania procesów, którym nie sprostałby jeden program. Ci, którzy zainwestowali w nowoczesna logistykę, zgodnie przyznają – to kosztuje. „Zainwestowaliśmy w nowoczesny, wiodący światowy system zarządzania siecią dystrybucji, który można rozwijać wraz ze zwiększaniem skali obrotów, liczby sklepów i wzrostem sprzedaży internetowej. Ten system zapewnia zwiększenie wydajności i poprawę procesów logistycznych. Dzięki niemu możemy efektywnie realizować zamówienia z salonów składające się z niewielkiej liczby tytułów w dużych ilościach oraz ogromną liczbę zamówień ze sklepu Empik.com, z których każde dotyczy niewielkiej liczby produktów”, twierdzi z kolei Keith Murphy, dyrektor zarządzający Empiku. Jaka …
Wyświetlono 25% materiału - 275 słów. Całość materiału zawiera 1101 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się