Poniedziałek, 15 czerwca 2009
Merlin – dla ciała i ducha
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru249
15 kwietnia na łamach „Pulsu Biznesu” pojawił się artykuł pod wielce mówiącym tytułem „Merlin – druga strona medalu”. Kamil Kosiński pisał w nim m.in. „Ta firma to symbol polskiego ecommerce. Sukces ma jednak wymiar wyłącznie marketingowy. Finanse kuleją niemal nieprzerwanie. (…) Na początku 2006 roku było jeszcze dobrze. Do 27 marca e-sklep wypracował 192,6 tys. zł czystego zysku. Potem nastąpiło załamanie. Kolejne dziewięć miesięcy przyniosło 6,9 mln zł straty. W 2007 roku – prawie 3 mln zł więcej. Wyniku netto za 2008 rok spółka nie ujawnia”. Nam ujawniła. Strata wyniosła 10 mln zł, a finansowana jest z podnoszenia kapitału przez akcjonariuszy. Zwiększenia kapitału odbywają się proporcjonalnie do dotychczasowych udziałów, z których ok. 60 proc. należy do Zbigniewa i Macieja Sykulskich, reszta do Piotra Wilama i Jacka Herman-Iżyckiego. Pojawiły się nieplanowane wydatki – Strata w 2007 roku była zgodna z planem, w 2008 nieco wyższa niż akcept WZA, ponieważ pod koniec roku pojawiły się nieplanowane wydatki związane z restrukturyzacją. W obydwu latach strata wynikała z zaplanowanych inwestycji. Były one konieczne, byśmy mogli się rozwijać. Dziś Merlin to zupełnie inna firma niż kilka lat temu. Inwestowaliśmy głównie w nowy magazyn, jego wyposażenie, automatyzację pracy i rozwiązania informatyczne umożliwiające sprawne i szybkie wysyłanie nawet kilkunastu tysięcy paczek dziennie – mówi Bibliotece Analiz Anna Bogdańska, prezes Merlina.pl. 2009 rok ma …
Wyświetlono 25% materiału - 216 słów. Całość materiału zawiera 867 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się