Poniedziałek, 18 kwietnia 2011
Podsumowanie roku
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru298
 Działająca od 2005 roku księgarnia Audiobook.pl specjalizująca się w sprzedaży książek audio (płyty i pliki), dokonała subiektywnego podsumowania dla rynku audiobooków za rok ubiegły. Nowości siłą rynku Rynek audiobooków w Polsce krzepnie. Już nie trzeba tłumaczyć czym one są, określili się już ich wierni zwolennicy, ujawnili się ich zajadli krytycy, ale istnieje jeszcze duża grupa osób, które już wiedzą „z czym się je je”, ale jeszcze ich nie „spróbowali”. Zacznijmy od nowości. W tej kategorii obserwujemy już nie tak znaczny, ale jednak wzrost w stosunku do roku 2009. W 2010 wydano 350 nowych tytułów. Liczba wszystkich produktów audio-pokrewnych, które pojawiły się w sprzedaży w 2010 to prawie dwukrotność tej liczby – 680 produktów. Rok 2010 był niewątpliwie okresem, w którym pojawiło się wiele tytułów, które wcześniejsze drukowane wydania odniosły znaczący sukces komercyjny. Wystarczy wspomnieć o Larssonie i jego trylogii „Millenium” w interpretacji Krzysztofa Gosztyły, historii zwariowanej Pippi Pończoszanki w interpretacji Jungowskiej, „Hrabim Monte Christo” czytanym przez Marka Walczaka, „Akademii pana Kleksa” przeczytanej przez Piotra Fronczewskiego i „Imieniu róży”, gdzie znów swój kunszt pokazał Gosztyła. Najważniejszym zjawiskiem na polskim rynku audio w 2010 roku było włączanie wydań audio w szersze akcje promujące danych autorów czy konkretne tytuły. Świat Książki coraz częściej wydaje równolegle książkę tradycyjną i audiobook (m.in. „Good night Dżerzi”, „Handlarze czasem”), a audiobook „Jedz, módl się, kochaj” (DW Rebis) pojawił się równolegle z książką tradycyjną i filmem. Specjalizacja W 2010 roku 40 wydawców przygotowało nowości w postaci audiobooków. Najbardziej aktywny w tym obszarze wydawca (Lissner Studio) wydał w tym czasie 30 tytułów. W grupie podmiotów o największej ofercie znalazły …
Wyświetlono 25% materiału - 260 słów. Całość materiału zawiera 1040 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się