Poniedziałek, 4 kwietnia 2011
Już wkrótce start serwisu Elibri
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru297
W połowie maja w polskiej Sieci ma pojawić się serwis Elibri.com.pl, który według zamierzeń jego twórców, miałby stać się centrum informacji o publikacjach dostępnych na rynku i głównym dostawcą wydawniczych zapowiedzi. Pomysłodawcą i twórcą serwisu jest Tomasz Meka, prezes zarządu sklepu internetowego Sklep.gildia.pl. Serwis ma służyć wydawcom do wpisywania sformatowanych informacji na temat wydawanych książek. Większość z dystrybutorów czy dużych odbiorców detalicznych używa różnych formatek, za pomocą których opisywane są poszczególne tytuły włączane do oferty danej firmy. Chodzi o ujednolicenie tych opisów i automatyczne generowanie różnych formatek. Każdy wydawca będzie mógł opisać proponowaną publikację i przesłać ją do wybranego partnera biznesowego, a program automatycznie przeformatuje materiał do postaci stosowanej przez danego odbiorcę. System powstał w oparciu o istniejący już międzynarodowy format Onix 3.0, dość powszechnie wykorzystywany za granicą m.in. przy tworzeniu sklepów internetowych. Elibri zostało już dostosowane do systemu firm takich jak: Azymut, Platon, Olesiejuk czy Matras. – Oczywiście im więcej uda nam się pozyskać tego typu partnerów tym lepiej. Jako Sklep. gildia.pl, na co dzień, nie współpracujemy ze wszystkimi aktywnymi na rynku hurtowniami, jednak zdarzają się sytuacje, w których u stałego dostawcy brakuje jakiegoś tytułu poszukiwanego przez naszych klientów, wtedy kupujemy te książki od pierwszego dysponującego nimi podmiotu, po to by nie stracić klienta. Podobnie ma być i w przypadku Elibri – twierdzi Tomasz Meka. Widać więc, że w przeciwieństwie do wydawców, którzy mogą nie chcieć współpracować z niektórymi firmami dystrybucyjnymi, nowy podmiot ma znacznie szersze pole manewru. W ramach projektu Elibri najważniejsze są jego dwa elementy składowe. Po pierwsze ma to być narzędzie pracy wydawców, a po drugie sposób na stworzenie ujednoliconej bazy danych dla księgarń internetowych. Chodzi o informacje …
Wyświetlono 25% materiału - 272 słów. Całość materiału zawiera 1089 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się