Poniedziałek, 26 lipca 2010
Felieton
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru279
O tym, że Empik nosi się z zamiarem przejęcia Merlina, spekulowano od miesięcy. Okazuje się, że spekulacje te miały swoje podstawy. Transakcja zakupu została w tych dniach dokonana. Do kieszeni udziałowców Merlina trafi około 115-130 mln złotych, a Empik stanie się najprawdopodobniej nowym liderem w branży e-handlu, z przewidywanym przychodem około 200 mln zł. Dotychczasowy lider Euro.com. pl z obrotami na poziomie 160 mln zł jak na razie nie zapowiada jakichś spektakularnych działań w celu zwiększenia swoich dotychczasowych osiągnięć. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że połknięcie Merlina przez Empik nie jest niczym zaskakującym wobec podobnych tendencji na światowych rynkach e-sklepów. Kierunek ich rozwoju wyznaczył swego czasu globalny lider, czyli Amazon. Początkowo niewielka księgarnia internetowa rozrosła się do gigantycznego e-hipermarketu, handlującego niemal wszystkim: od skarpetek, książek, żywności, gwoździ i białych słoni po eliksir młodości w rozmaitych fiolkach. Podobna filozofia handlowania wszystkim, co nadaje się do sprzedaży, była i jest widoczna chociażby w empikowskich salonach, w których książki wypierane są przez asortyment najdziwniejszych gadżetów, w tym także – co widziałem ostatnio – takie wynalazki jak „doniczka plus ziemia i nasionko” jako prezent dla teściowej lub teścia. Innymi słowy, ogólnoświatowa tendencja do poszerzania oferty handlowej kosztem książek wydaje się czymś naturalnym, chociaż z wyraźną stratą dla naszego poczucia wyjątkowości książki, źle czującej się na półce obok …
Wyświetlono 25% materiału - 212 słów. Całość materiału zawiera 851 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się