Poniedziałek, 23 marca 2009
Azymut na fali wznoszącej
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru243
Pod względem zawirowań swej historii, wzlotów i upadków, wybojów i czasów tryumfu, z Azymutem konkurować może chyba tylko Wkra. Zarówno zresztą w jednym, jak i w drugim wypadku, z klęczek firmy te powstawały nie do końca o własnych siłach. Jak pamiętamy, Wkrze pomocną dłoń podały przejmujące ją za symboliczną złotówkę Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, z kolei Azymut z opresji ratował „stwórca” i właściciel, Wydawnictwo Naukowe PWN. W obu przypadkach koszty tej pomocy były ogromne. A efekty? Zwrotu zainwestowanych środków WSiP nie doczekały się nigdy, mówiono jedynie o obrocie, który w przeciwnym wypadku trwale by został utracony. Z kolei Azymut – dziś firma zdrowa i na fali wznoszącej – długą ma jeszcze przed sobą drogę, by osiąganymi ze swej działalności zyskami móc w jak najbardziej wymiernym sensie ukontentować właściciela. U progu jubileuszu W tym roku przypada dziesiąta rocznica powstania hurtowni. Pity z tej okazji szampan – wpraszamy się – smakować będzie wyjątkowo. Po „okresie burz i naporów” przyszedł czas na rozwój, stabilizację i poszukiwanie kolejnych rynków zbytu. Mówiąc krótko, Azymut wyszedł na prostą, o czym świadczy dodatkowo rzadko spotykana na tym rynku transparentność i otwartość zarządu w relacjach z prasą – dziękujemy! Rok 2008 firma zakończyła przychodami ze sprzedaży 140,87 mln zł, z czego na hurtową sprzedaż książek przypadło 127,59 mln zł (w roku 2007 odpowiednio: 121,7 mln zł – wzrost o 15,8 proc., i 109,74 mln zł – wzrost o 16,3 proc.). Rok zakończony zostanie z zyskiem netto 3,16 mln zł. Budżet na najbliższe lata zakłada wzrost zarówno przychodów, jak i zysków. 69 proc. ubiegłorocznego obrotu osiągnięto we współpracy handlowej z księgarniami indywidualnymi i sieciowymi, resztę dały kontakty z księgarniami internetowymi i bibliotekami. Wartość średnich zamówień z podziałem na rodzaj klientów oraz liczbę obsługiwanych punktów detalicznych pokazuje tabela. Liczba obsługiwanych na koniec roku dostawców wyniosła 739, zaś wydawców 1483. Nie jest dzisiaj Azymut wyłącznym odbiorcą hurtowym żadnego edytora. Minęły czasy, kiedy pozycją taką mógł się cieszyć w odniesieniu do Wydawnictwa Naukowego PWN, które kilka lat temu zdecydowało się „zdemokratyzować” swą politykę dystrybucyjną. Z kolei usługi logistyczne i magazynowe firma prowadzi dla takich wydawnictw jak wspomniane WN PWN, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Langenscheidt Polska, LexisNexis, Muza, Wilga, Elsevier, Sic!, Wydawnictwa Naukowo- Techniczne. Azymut fakturuje w tym wypadku sprzedaż w imieniu wydawcy. W 2008 roku stracił jednak dwóch klientów – Grupę Publicat i Wydawnictwo Szkolne PWN. Pozyskał natomiast LexisNexis. W sensie finansowym bezsprzecznie na tym nie zyskał. Mimo to miniony rok był dla spółki bardzo udany, zapewnia jej szefowa. – Osiągnęliśmy …
Wyświetlono 25% materiału - 408 słów. Całość materiału zawiera 1634 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się