Piątek, 10 listopada 2017
Raport z badania Virtualo
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz
Jeden z czołowych na rynku dystrybutorów książek cyfrowych, firma Vitualo, zrealizował kolejną odsłonę badania dotyczącego zwyczajów Polaków związanych z użytkowaniem e-booków i audiobooków. Wśród badanych e-czytelników 24 proc. korzysta z e-booków więcej niż rok a mniej niż dwa lata, kolejne 20 proc. powyżej trzech lat, a po 12 proc. dłużej niż cztery i pięć lat. Natomiast dłużej niż 5 lat pozyskuje i korzysta z e-książek 9 proc. osób objętych badaniem. Grupa badanych, którzy korzystają z e-booków krócej niż rok liczy 21 proc. Wśród zalet korzystania z e-booków respondenci najczęściej wymieniali: „brak konieczności noszenia przy sobie ciężkich książek na co dzień” (43 proc.), „dostęp do wszystkich książek ze swojej biblioteczki w każdej sytuacji” (32 proc.), „wygoda w korzystaniu” (20 proc.), „łatwy dostęp do e-booków” (19 proc.). Co ciekawe, „niższą cenę książek cyfrowych niż drukowanych” wskazało zaledwie 8 proc. badanych, „oszczędność miejsca w bagażu podczas podróży, na wakacjach” przekonała tylko co 20 badanego, a wydawałoby się zupełnie fundamentalny argument za e-czytelnictwem, czyli „możliwość czytania w każdej wolnej chwili (np. w środkach transportu)” okazał się istotny zaledwie dla 4 proc. pytanych. Z drugiej strony, wśród głównych obiekcji korzystania z e-booków najważniejszą rolę odgrywają: „brak kontaktu z papierem, dotyku papieru” (59 proc.) oraz „brak zapachu książki drukowanej” (39 proc.). Autorzy badania postanowili również sięgnąć do źródeł i zapytali m.in. o okoliczności rozpoczęcia korzystania z e-booków. W 36 proc. przypadków zadecydowała „zachęta znajomych”, na 30 proc.  wpłynęła „atrakcyjne ceny e-booków”, w 29 proc. przypadków stało się to w sytuacji takiej jak wyjazd na wakacje lub w dłuższą podróż. 28 proc. respondentów zadeklarowało, że kontakt …
Wyświetlono 25% materiału - 259 słów. Całość materiału zawiera 1038 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się