Poniedziałek, 8 sierpnia 2011
Empik sięga po podręczniki
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru306
„1 sierpnia weszła w życie umowa inwestycyjna pomiędzy NFI Empik Media & Fashion (EMF) a udziałowcami Gandalf Sp. z o.o. Na jej mocy EMF kupi pakiet kontrolny 70 proc. udziałów Gandalf za łączną kwotę 12 mln zł” – poinformowało EM&F na początku miesiąca. Dodatkowo wspomniana umowa daje funduszowi prawo odkupienia pozostałych udziałów w sklepie Gandalf.com.pl po 2015 roku. Nieco ponad rok minął od ogłoszenia zamiaru fuzji sklepów Empik.com i Merlin.pl. Doskonale znamy dalsze losy tego projektu. Zresztą prezes EM&F Maciej Szymański stwierdził również w ostatnich dniach, że prowadzony przez niego podmiot nie zrezygnował z przejęcia Merlina. „Dalej jesteśmy transakcją zainteresowani, ale jej przyszłość zależy od decyzji sądu, do którego się odwołaliśmy. Trzeba poczekać na rozstrzygnięcie, nawet jeśli może to długo potrwać” – stwierdził na łamach prasy. Ogłoszone przejęcia udziałów w Gandalf.com.pl musi zatwierdzić jeszcze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Nie wydaje się jednak, aby również ta transakcja EMF została zablokowana przez UOKiK. Rynkowa pozycja Gandalfa, choć jednego z czołowych sklepów handlujących książkami w sieci, nie jest na tyle znacząca, aby dawała powody do decyzji o zakazie koncentracji. Przy okazji wspomnień sprzed roku przypomnijmy jeszcze, co na temat planowanej fuzji mówiła wówczas Anetta Wilczyńska, właścicielka i prezes Gandalf.com.pl: „Fuzja ta osłabi silną internetową markę jaką jest Merlin.pl a to raczej skłania nas do pozytywnego spojrzenia na zaistniałą sytuację. Oczywiście będzie to bardzo silny konkurent z dużym zapleczem finansowym, ale mocna konkurencja bardziej mobilizuje do działania. Będziemy nadal iść w obranym kierunku i raczej nie zmienimy naszej strategii pro klienckiej. Koncentracja jest zawsze nie do końca pozytywna gdyż grozi monopolem, co prowadzi do wyższych cen, które nie są dla klienta korzystne. Internauci, którzy …
Wyświetlono 25% materiału - 271 słów. Całość materiału zawiera 1084 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się