Wtorek, 7 maja 2019
CZYTANIE POWIĘKSZA ZASÓB SŁÓW
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 496 (7/2019)
Małe dzieci, którym czytano pięć książeczek dziennie, w wieku pięciu lat mają za sobą kontakt z zasobem słów większym o 1,4 mln w porównaniu z dziećmi, którym nie czytano wcale. Z kolei ich rówieśnicy pozbawieni lektury poznają zaledwie 4662 wyrazy – poinformowali naukowcy z Ohio State University na łamach „Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics”. Dzieci, którym czyta się jedną książkę dziennie, słyszą do piątego roku życia o około 290 tys. więcej słów niż dzieci, którym nie czyta się regularnie. Różnica ta wpływa na to, jak szybko dzieci przyswajają nowe słowa i opanowują umiejętność samodzielnego czytania w przedszkolu i szkole. Obliczono również, że dzieci, przy czytaniu 1-2 razy w tygodniu, słyszą 63,5 tys. słów a 3-5 razy w tygodniu – ok. …
Wyświetlono 25% materiału - 114 słów. Całość materiału zawiera 456 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
Dostęp czasowy
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
Dostęp terminowy
Płatność kartą płatniczą lub przelewem
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail.
Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeżeli jesteś już abonentem Rynku Książki