Poniedziałek, 22 maja 2006
Książki dla turystów – konferencja Biblioteki Analiz
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru168
18 maja w Pałacu Kultury i Nauki zorganizowaliśmy konferencję poświęconą publikacjom dla turystów – mapom i przewodnikom. Okazją dla spotkania była kolejna edycja bezpłatnego dodatku do „Magazynu Literackiego KSIĄŻ- KI” – „Książki dla turysty”. Publikowany od czterech lat, cieszy się największym zainteresowaniem ze wszystkich dołączanych do „Magazynu” dodatków, a było ich już w 2006 roku cztery. Do udziału w dyskusji zaprosiliśmy: Rafała Berlińskiego, prezesa PPWK, Rafała Dylaka, wiceprezesa Demartu, Andrzeja Żywickiego, członka zarządu Pascala, Tomasza Ostrowskiego, współwłaściciela i prezesa wydawnictwa Bezdroża. Na spotkanie przybyło też wielu dystrybutorów i wydawców (m.in. po raz pierwszy publicznie zaprezentowała się firma CartoMedia, powołana w styczniu przez właścicieli wydawnictw: Atikart z Białegostoku, Azymut z Łodzi, Eko- Kapio z Gdańska, Kartpol z Lublina, Pietruska& Mierkiewicz z Poznania, Rokart z Koszalina oraz Sygnatura z Zielonej Góry i Zakopanego). Najważniejsze wywołane podczas spotkania w Pałacu Kultury tematy dotyczyły szans i zagrożeń rozwoju rynku. Wszyscy byli zgodni, że Internet to jednocześnie zagrożenie, ale i szansa na dostarczanie informacji turystycznych, za które nie koniecznie musi płacić ich końcowy odbiorca. Pytany o plany inwestycyjne, prezes PPWK powiedział, że w Polsce nie ma już kogo kupować i raczej jego firma inwestować będzie w innych krajach Europy Wschodniej. Z kolei Andrzej Żywicki z Pascala poinformował, że właściciele wydawnictwa na razie zrezygnowali z zamiaru jego sprzedaży, a celem jest utrzymanie pozycji zdecydowanego lidera na rynku turystycznym. Rafał Dylak zwrócił uwagę na negatywne skutki rywalizacji cenowej – przykład niemieckiej firmy ADAC pokazuje, że wprowadzenie tanich produktów oznacza wysoką stratę, a jednocześnie psuje rynek. Tomasz Ostrowski dowodził, że mały wydawca może odnieść sukces dzięki niszowym produktom, eksploatując tematy zaniedbane przez innych edytorów. Wszyscy wypowiadali się w tonie optymistycznym – miniony rok był bardzo dobry i ten też nie będzie …
Wyświetlono 25% materiału - 283 słów. Całość materiału zawiera 1135 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się