środa, 25 lipca 2007
Wskazówki Güntera Strempla - część 1
CzasopismoWiadomości Księgarskie
Tekst pochodzi z numeru51
18 maja w ramach spotkań towarzyszących 52. MTK odbyło się seminarium dla księgarzy pod hasłem: „Klient w centrum uwagi – analiza grup docelowych, marketing oraz usługi doradcze jako siła małych i niezależnych księgarń”. Organizatorami byli: Frankfurckie Targi Książki / Centrum Informacji o Książce Niemieckiej (BIZ), Polska Izba Książki, Izba Księgarstwa Polskiego oraz Ars Polona. Wykład prowadził Günter Strempel – niemiecki księgarz i autor książek dla dzieci i młodzieży. W swojej prezentacji przedstawił nowoczesną analizę grup docelowych, tzw. Sinus-Milieu, która dla małych i niezależnych księgarń może stanowić doskonały instrument do działań marketingowych. Na potrzeby niemieckiego rynku wydawniczo-księgarskiego analizę taką wykonano na zlecenie Börsenverein des Deutschen Buchhandels (Związek Księgarzy i Wydawców Niemieckich). Przygotowano również wstępną analizę dla Polski, ale bez uwzględnienia specyfiki rynku księgarskiego. Najważniejsze elementy wystąpienia Stempla przedstawiam poniżej. Kim jest nasz klient Wg Güntera Strempla punktem wyjścia powinny być pytania o klientów. O to, kto jest naszym klientem, co o nim wiemy, a przede wszystkim – czego możemy się o nim dowiedzieć. Ta wiedza może pomóc we właściwej identyfikacji potrzeb naszych odbiorców, w dostosowaniu oferty i w dobrej obsłudze, tak, by klient był zadowolony i by do nas powrócił. Od odpowiedzi na te pytania zależy więc bardzo wiele. Jak stwierdził Günter Strempel: „Często wręcz nasze przeżycie, jako księgarza, może zależeć od tego”. Multimedialna rzeczywistość Wszyscy na co dzień obserwujemy, jak …
Wyświetlono 25% materiału - 220 słów. Całość materiału zawiera 881 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się