Poniedziałek, 30 marca 2015
Wyniki badania IAB Polska
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru404
Według wyników badania IAB Polska przeprowadzonych przez Ośrodek Przetwarzania Informacji oraz Interaktywny Instytut Badań Rynku, w 2014 roku 59 proc. Polaków czytających książki dokonało ich zakupu na podstawie informacji uzyskanych w internecie. To wynik o 23 proc. wyższy niż w 2013 roku. Badanie zostało zrealizowane za pośrednictwem ankiet „emitowanych na przestrzeni wydawców internetowych obejmujących 90 proc. polskich internautów w wieku 15+”. Ankiety były emitowane w okresach od 8 do 26 kwietnia 2013 roku oraz od 6 do 31 maja 2014 roku. Kobiety i mężczyźniWyniki analizy profilu demograficznego e-konsumentów dla kategorii „książka” wskazują, iż wśród kupujących książki w internecie przeważają mężczyźni, których udział w całej badanej populacji wyniósł 55 proc. Natomiast w grupie kupujących w sieci lub poza nią dominowały kobiety (56 proc.). Wśród e-nabywców najliczniejszy zbiór stanowili konsumenci z grupy wiekowej 25-34 lata (30 proc.). Ta sama grupa była najliczniej reprezentowana także wśród kupujących książki w internecie lub poza nim (28 proc.). Zakup w sieciNa internet jako najczęściej wybierane źródło zakupów książek wskazało łącznie 52 proc. respondentów (w tym: „w internecie i poza nim” – 41 proc., „raczej w internecie” – 5 proc., „wyłącznie w internecie” – 6 proc.). Do braku aktywności zakupowej w obszarze książkowym za pośrednictwem internetu wskazało 42 proc. badanych. Raport IAB Polska dowodzi, że dla Polaków internet jest najistotniejszym źródłem wiedzy na temat książek. Ogółem 71 proc. respondentów badania właśnie z sieci czerpie informacje …
Wyświetlono 25% materiału - 228 słów. Całość materiału zawiera 913 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się