Poniedziałek, 26 lutego 2007
Wydawcy kontra Empik
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru189
10 lutego „Gazeta Wyborcza” doniosła o nieprzyjmowaniu przez Empik do sprzedaży książek z logo Merlin.pl. Empik w oficjalnych oświadczeniach odcina się od tych oskarżeń, ale tajemnicą poliszynela jest, że wypowiedział wojnę największej polskiej księgarni internetowej, bezpośredniemu konkurentowi sklepu Empik.com. Konflikt narasta od kilku miesięcy. Przedstawiciele Empiku wprost bądź za pośrednictwem swoich hurtowych dostawców, odmawiają przyjmowania lub znacznie ograniczają zamówienia książek, na których widnieje logo któregoś z jego konkurentów: Merlina, Matrasa czy Traffic Clubu, przy czym robią to w białych rękawiczkach – zasada nigdzie nie została zapisana. Sprawą – na wniosek wydawców – postanowiła zająć się Polska Izba Książki. Na zlecenie Rady PIK znany specjalista prawa antymonopolowego przygotował ekspertyzę prawną, którą opublikujemy bądź omówimy szczegółowo w następnym numerze naszego pisma. Już jednak wstępna analiza obowiązujących przepisów oraz narosłego wokół ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji orzecznictwa nie pozostawia wątpliwości: Empik narusza tę ustawę i godzi w dobre obyczaje handlowe. Przedstawiciele UOKiK również wstępnie deklarują, że w tej sprawie możemy mówić o czynie nieuczciwej konkurencji. Zarzutów jest więcej Odmawianie przyjmowania do dystrybucji książek z logo konkurentów to nie jedyne zarzuty wysuwane pod adresem największego książkowego detalisty. …
Wyświetlono 25% materiału - 183 słów. Całość materiału zawiera 732 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się