Wtorek, 7 maja 2019
POLSKA NA SZARYM KOŃCU, PRYM WIEDZIE TURCJA I ROSJA
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 496 (7/2019)
Platforma Picodi.com przeprowadziła badanie dotyczące zakupu książek w Polsce i w kilkudziesięciu krajach świata. Badanie opiera się na danych wewnętrznych platformy o transakcjach w księgarniach internetowych oraz na wynikach ankiety przeprowadzonej wśród 7800 osób z 41 krajów świata w marcu 2019 roku. Nie podano, jakie grupy wiekowe objęto badaniem. Z badania wynika, że popyt na książki w e-księgarniach najbardziej rośnie w listopadzie i grudniu (w te dwa miesiące odbywa się niemal jedna trzecia wszystkich transakcji w skali roku). Podczas najważniejszej internetowej wyprzedaży roku Black Friday książki nie należą do szczególnie popularnych kategorii produktów. Niemniej jednak wzmożona aktywność internautów przekłada się również na obroty e-księgarni, czyniąc z listopada najgorętszy dla nich okres. Znaczące obniżenie zainteresowania książkami odnotowano natomiast wiosną (kwiecień – 5 proc.) Skąd Polacy biorą książki? 46 proc. ankietowanych przyznało się, że kupuje książki w sklepach. Rzadziej pożyczano książki w bibliotekach (11 proc.) i od znajomych (5 proc). Pozostałe 38 proc. przyznało się, że nie czyta zbyt wiele lub wcale nie interesuje się książkami. Na pytanie „Czy w ciągu ostatniego roku kupiłeś co najmniej jedną książkę?” twierdząco odpowiedziało 63 proc. kobiet i 52 proc. mężczyzn. Właśnie tacy respondenci stanowili grupę docelową, której zadano pytania na temat preferowanych postaci książek, miejsc zakupu oraz odmian gatunkowych. Czytający Polacy najchętniej kupują tradycyjne papierowe książki. Przy czym …
Wyświetlono 25% materiału - 188 słów. Całość materiału zawiera 752 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się