Poniedziałek, 13 lipca 2009
Targi Poligrafia 2009
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru251
Tegoroczne targi Poligrafia miały stać się probierzem sytuacji panującej w polskim drukarstwie. Pesymiści wieszczyli klęskę, umiarkowani – oczekiwali, a optymiści – po prostu przyjechali do Poznania. Było warto? Było! Tak zgodnie twierdzą wystawcy i zwiedzający. I po cichu także niektórzy spośród tych, których z różnych przyczyn na Poligrafii zabrakło.Dzięki zabiegom prowadzonym przez Międzynarodowe Targi Poznańskie i dyrektora Jerzego Kaczmarka, praktycznie do ostatnich chwil do stolicy Wielkopolski zjeżdżali wystawcy. Co prawda, zabrakło kilku ważnych marek, ale nie znaczy to, że nie było czego oglądać. Intro i cyfraTegoroczną ekspozycję zdominowały wyraźnie dwa działy poligrafii, w których ostatnio dzieje się najwięcej – introligatornia i druk cyfrowy. Na stoiskach 50 dystrybutorów i producentów systemów wykończeniowych demonstrowano najwięcej maszyn i urządzeń. Najwięcej też było tu nowości, prezentowanych przez: Avargraf, Duplo Polska, GrafMasz czy Scorpio.Na uwagę zasługiwały także maszyny do druku cyfrowego, dysponujące często rozbudowanymi opcjami wykańczania. Canon prezentował znany już system imagePress C1+ z modułem tonera przezroczystego, zaś Kodak najnowsze usprawnienie do systemu NexPress – druk wielowymiarowy Intelligent Dimensional Coating Solution specjalną suchą farbą Dimensional Clear Dry. Pozwala on na tworzenie wydruków wypukłych, z głębią, o fakturze wyczuwalnej w dotyku. Mimo nader skromnej ekspozycji w zakresie druku offsetowego, liczącej zaledwie trzy maszyny, warto było przyjrzeć się ich działaniu na żywo. Po raz pierwszy bowiem na targach pokazano dwie maszyny pracujące w technologii tzw. offsetu cyfrowego. Jedną prezentował Presstek (DI34), a drugą Reprograf (Screen Truepress 344). Ekspozycję offsetową uzupełniała jedyna „pełnokrwista”, licząca siedem zespołów (sześć kolorów + lakier) Rapida 75 produkowana przez KBA-Grafitec. To maszyna, która sukcesywnie zastępuje od 2008 roku Performę 74, stając się z czasem kandydatem do fotela „lidera rynku” – najpopularniejszego modułu wśród polskich drukarzy.W zakresie oprogramowania produkty do komunikacji z klientem za pośrednictwem Sieci demonstrowały Infosystems (moduł WebToPrint), Océ Poland (PRISMAweb 5.0) oraz Profis Business Software (sparametryzowany system Profis Poligrafia 9.1, który po integracji z CDN OPT!MA firmy Comarch umożliwia obsługę sprzedaży, produkcji, logistyki i rozliczeń). Zarówno systemy wykończeniowe, jak i możliwości druku cyfrowego oraz wsparcie ze strony narzędzi informatycznych, powinny wydawców książek interesować w sposób szczególny. Po pierwsze, ze względu na ogromne dziś możliwości wyróżnienia się formą książki, po drugie – z uwagi na elastyczność i rosnące możliwości produkcyjne, po trzecie – z powodu możliwości, jakie daje w …
Wyświetlono 25% materiału - 367 słów. Całość materiału zawiera 1471 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się