Piątek, 30 stycznia 2015
Polskie doświadczenia i praktyka
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru399
„Rozwój handlu internetowego w Polsce niesie za sobą nie tylko szansę dla sprzedawców, lecz pozytywnie wpływa także na branżę logistyczną. W poszukiwaniu nowych rozwiązań mających sprostać oczekiwaniom sprzedawców i klientów, dostawcy tacy jak Paczkomaty InPost oraz wiodące firmy kurierskie, takie jak DPD lub UPS awansują do innowatorów rynku e-commerce. W ten sposób obie branże wzajemnie się napędzają. Konsumenci korzystają na tym za sprawą szybszego i indywidualnie dostosowanego dostarczenia przesyłki. Dzięki temu zakupy w Internecie stają się jeszcze łatwiejsze, zaś relatywnie nowe gałęzie e-commerce jak sprzedaż mebli lub artykułów spożywczych, rozwijać się mogą szybciej niż do tej pory” – czytamy we wnioskach raportu z badania szerokiego spectrum rozwiązań logistycznych wspierających e-commerce w polskim internecie, jaki opublikowała w ostatnim czasie wirtualna porównywarka cen Idealo.pl. Autorzy raportu podkreślają jednocześnie, że to właśnie logistyka bywa często największą bolączką biznesu internetowego. Jak czytamy, „mało który z negatywnych faktorów pozostawia u klientów tak złe wrażenie z całego procesu zakupów, jak za późno lub błędnie dostarczona przesyłka”. Forma dostawy W ramach projektu badawczego przeanalizowano 50 najpopularniejszych sklepów internetowych współpracujących z Idealo i posiadających swoją siedzibę oraz magazyny dostawcze w Polsce. Kwestią podlegającą badaniu było m.in. to, czy sprzedawcy pozostawiają swoim klientom wiele alternatyw dotyczących czasu lub miejsca dostarczenia przesyłki oraz czy uwzględniają indywidualne preferencje konsumentów dotyczące wyboru możliwości odbioru ich zamówienia. Obecnie największą popularnością wśród rodzimych e-sklepów cieszy się system paczkomatów operacyjnie zarządzany przez firmę InPost. Z tego rodzaju usługi korzysta już ponad połowa (58 proc.) internetowych sprzedawców. W czołówce, choć już nieco mniej popularne, znalazły się globalne marki kuriersko-spedycyjne, jak DPD (46 proc. wskazań) i UPS (42 proc.). Kolejną pozycję zajmuje Poczta Polska, z którą współpracuje obecnie 34 proc. sklepów objętych badaniem. Dodatkowo 10 proc. sklepów korzysta także z oferowanej przez tę firmę usługi Kurier48. W dalszym ciągu mniejszą popularnością niż usługi narodowego operatora pocztowego cieszą się wśród biznesów e-commerce usługi mniejszych firm kurierskich: DHL (24 proc.), GLS (12 proc.) oraz DB Schenker (10 proc.). Ponadto klienci 10 proc. z badanych sklepów mają już możliwość korzystania z usługi Stacja z Paczką świadczonej przez wybrane stacje koncernu paliwowego Orlen. W raporcie podkreślono jeszcze inną charakterystyczną cechę polskiego biznesu internetowego – mianowicie olbrzymią różnorodność w wykorzystywanych rozwiązaniach logistycznych. Stąd warto wymienić także cieszące się jak na razie mniejszym zainteresowaniem e-sklepów jednak dostępne na rodzimym rynku usługi logistyczne, w tym takie jak „kurier PEKAES”, czy znacznie bardziej popularne na rynku światowym usługi firm takich jak FedEx i Dachser, z których w Polsce …
Wyświetlono 25% materiału - 403 słów. Całość materiału zawiera 1612 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się