Wtorek, 28 grudnia 2010
Ten rok był dobry, następny będzie jeszcze lepszy
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru290
Wartość polskiego rynku targowego szacowana jest na 1 mld zł. Taką informację podano w obszernym materiale o targach w Polsce, jaki ukazał się 9 grudnia w „Rzeczpospolitej”. Realna wartość rynku jest jednak większa, gdyż publikacja opiera się tylko na danych Polskiej Izby Przemysłu Targowego (PIPT), do której należy – jak napisano „około 20 członków”, a więc nie wszystkie firmy, które w Polsce organizują imprezy o charakterze wystawienniczym. Szacunki przedstawione przez PIPT wykazują, że kończący się rok – mimo ciągle jeszcze widocznych skutków kryzysu – dla branży targowej będzie oceniany bardzo dobrze. Organizatorzy targów sprzedali w tym roku o 17 proc. więcej powierzchni wystawienniczej niż w roku ubiegłym, a o 5,5 proc. wzrosła liczba wystawców. Liderem rynku targowego są w dalszym ciągu Międzynarodowe Targi Poznańskie, których przychody z działalności wystawienniczej wzrosną w tym roku o 10 proc., a zysk brutto będzie większy nawet o 50 proc. Jest to efekt zwiększonej o 45 proc. sprzedanej powierzchni ekspozycyjnej i 12-proc. wzrostu liczby wystawców. W tym roku MTP kupiły za 14 mln zł 30 proc. akcji Międzynarodowych Targów Lubelskich SA, co ma pozwolić na rozszerzenie działalności poznańskiej spółki na wschodnią Polskę. Spośród organizatorów targów dla branży książkowej najważniejsze są oczywiście Targi w Krakowie. Spółka ta również informuje, że obecny rok przyniósł dobre wyniki. – Przy nieco większych przychodach z działalności targowej zysk będzie prawdopodobnie o ok. 13 proc. większy. Taki jest m.in. efekt zmiany struktury ponoszonych kosztów – powiedziała „Rzeczpospolitej” Grażyna Grabowska, prezes Targów w Krakowie. …
Wyświetlono 25% materiału - 242 słów. Całość materiału zawiera 968 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się