środa, 30 lipca 2014
Marketing efektywny
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru386
Zakuć – zdać – zapomnieć. Tę jakże dobrze znaną studenckiej społeczności formułę można było do tej pory w nieco zmienionej wersji (wydać – sprzedać – zapomnieć) przenieść na rynek wydawniczy. Trafiając w ręce klienta książka przestaje nas interesować. O ile w przypadku edycji papierowych faktycznie możliwości śledzenia dalszego jej żywota trudno prześledzić (w celach badawczych ptaki się obrączkuje, książek jeszcze nie), o tyle prężnie rozwijająca się branża ebooków daje wydawcom oraz autorom – selfpublisherom zupełnie nowe możliwości. Jest to o tyle istotne, że wraz ze zmieniającą się społeczno-kulturową rzeczywistością ewolucji ulegają również czytelnicze przyzwyczajenia, a obraz napawającego się wielogodzinną, nieprzerwaną lekturą czytelnika powoli odchodzi do lamusa. Kim są czytelnicy książek w drugiej dekadzie XXI wieku? W jaki sposób czytają? Czy są w stanie skupić się na lekturze lub wygospodarować na nią więcej niż kilkanaście minut dziennie? O ile czytanie stało się już dawno umiejętnością powszechną, o tyle coraz trudniej o znalezienie czasu na sięgnięcie po książkę. Oprócz dynamicznie zmieniającego się stylu życia, gdzie słowo dynamicznie wydaje się kluczowe, ta forma rozrywki staje w szranki z tabunem innych, nie mniej atrakcyjnych. Wygodny fotel, wielogodzinne sesje z książką i herbatą to przywilej nielicznych. Coraz częściej czytamy w przerwach między innymi czynnościami. Jak dotrzeć zatem do współczesnego czytelnika? W jakich kontekstach czyta? W dni robocze, czy może w weekend? Przy porannej kawie, czy raczej kładąc się do łóżka tuż przed snem? Od których książek nie sposób się oderwać, a które zalegają nieczytane na, coraz częściej również wirtualnych, półkach? Posiadanie tej wiedzy to niezwykle istotny element zarówno dla kształtowania polityki wydawniczej, jak również prowadzenia skutecznych działań promocyjnych. Mamy bowiem do dyspozycji coraz bardziej zaawansowane narzędzia promocyjne. Systemy reklamowe choćby takich …
Wyświetlono 25% materiału - 276 słów. Całość materiału zawiera 1106 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się