Poniedziałek, 22 marca 2010
Ofensywa na rynku dostawców papieru
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru270
W wydanym w 2009 roku opracowaniu zatytułowanym „Papier”, które po raz pierwszy uzupełniło naszą cykliczną publikację „Rynek książki w Polsce”, wymieniliśmy 14 firm dystrybuujących papier do druku książek. Jedną z nich była spółka Mercator Papier zarejestrowana w Krakowie. W ostatnich miesiącach nastąpiły znaczące zmiany w jej działaniu zapowiadające dynamiczny rozwój na polskim rynku. Mercator Papier jest częścią globalnej korporacji PaperlinX Ltd., której centrala znajduje się w Melbourne w Australii. PaperlinX to jeden z największych światowych dystrybutorów papieru oraz surowców przeznaczonych do produkcji opakowań i materiałów poligraficznych. Obecnie jest drugim dystrybutorem papieru na naszym kontynencie pod względem wielkości sprzedaży. PaperlinX działa w 26 krajach na wszystkich kontynentach i zatrudnia na całym świecie 7200 osób. Firma obsługuje ponad 80 tys. klientów – głównie drukarni, wydawnictw, agencji reklamowych, producentów opakowań, dystrybutorów materiałów biurowych oraz dystrybutorów detalicznych. Od lipca 2008 roku do lipca 2009 roku PaperlinX sprzedał 2,989 mln ton produktów, których wartość wynosiła 6,29 mld dolarów australijskich (16,3 mld zł). 59 proc. z tego przypada na Europę, 20 proc. na Amerykę Północną, 15 proc. na Australię i 6 proc. na Azję. W Polsce PaperlinX działa poprzez wspomnianą spółkę Mercator Papier, która powstała 19 lat temu. W 1998 roku Mercator stał się częścią firmy Buhrmann, a w 2003 roku w wyniku dalszych zmian własnościowych 100 proc. udziałów w polskiej spółce nabył koncern PaperlinX Europe. W ostatnim czasie w polskiej …
Wyświetlono 25% materiału - 225 słów. Całość materiału zawiera 903 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się