Wtorek, 13 września 2016
Globalne koncerny wydawnicze 2015
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru443
Najnowsza edycja rankingu największych firm wydawniczych świata opracowana przez Rudigera Wischenbarta i opublikowana we francuskim magazynie "Livres Hebdo" oraz amerykańskim "Publishers Weekly" potwierdza coraz bardziej skomplikowaną strukturę tej branży. Pearson utrzymał pozycję czołowego koncernu wydawniczego na świecie. Firmy z pierwszej piątki tegorocznego zestawienia zachowały swoje ubiegłoroczne pozycje. Generalnie sześć podmiotów z czołowej dziesiątki zanotowało spadki przychodów ze sprzedaży, a cztery wzrosty, jednak te ostatnie cechowała zazwyczaj stosunkowo niewielka dynamika. Zresztą spadkowa tendencja dotyczy ponad połowy z 52 firm sklasyfikowanych łącznie w zestawieniu. Na taki obrót sytuacji wpływ miało kilka czynników, począwszy od słabszej kondycji gospodarek kilku krajów, poprzez ekspansję publikacji cyfrowych, na wahaniach kursów walut kończąc. Mimo zachowania czołowej pozycji w branży Pearson nie ma za sobą łatwego roku. W omawianym okresie firma rozpoczęła olbrzymią restrukturyzację, a na początku 2016 roku zapowiedziała redukcję zatrudnienia w swoich operacjach na rynku publikacji edukacyjnych. W skali globalnej ma ona objąć nawet 4000 etatów. Koncern chce w ten sposób odpowiedzieć na zmiany zachodzące na globalnym rynku edukacyjnym. To właśnie one były powodem spadku przychodów spółki w 2015 roku - z ponad 7 do 6,6 mld dolarów. Kolejny raz jedynym tradycyjnym wydawcą książkowym (bez obecności publikacji edukacyjnych czy profesjonalnych) w czołowej dziesiątce światowego rankingu był Penguin Random House (pozycja 5), z przychodem w wysokości 4 mld dolarów. Podobnie jak Pearson, w …
Wyświetlono 25% materiału - 216 słów. Całość materiału zawiera 864 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się