Wtorek, 1 sierpnia 2017
Kolejne innowacje w Empiku
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru464

„Po wprowadzeniu nowego formatu sklepu stacjonarnego (Future Store) i całkowitej przebudowie sklepu internetowego, Empik uruchomił marketplace – to zupełnie nowa jakość w polskim biznesie. Od niedawna z doświadczenia oraz zasięgu trzeciego największego sklepu e-commerce w Polsce, mogą korzystać także inni sprzedawcy, powiększając przy tym bazę swoich klientów” – czytamy w komunikacie sklepu Empik.com.

Według danych firmy badawczej Gemius, Empik znajduje się w czołówce polskich przedsiębiorstw e-commerce. Empik ze sklepu internetowego posiadającego najszerszy asortyment z kategorii Kultura i Rozrywka, stał się platformą sprzedażową oferującą produkty z różnych sektorów, takich jak Dom i Ogród, Elektronika, Dziecko czy Zdrowie i Uroda. Do marketplace może dołączyć każda firma, która wyznaje te same, najwyższe standardy obsługi klienta. Partnerzy mogą liczyć nie tylko na sprzedaż za pośrednictwem strony Empik.com, którą miesięcznie odwiedza prawie 10 mln użytkowników, a w ciągu dnia dochodzi nawet do 40 tys. zamówień, ale także na bezpośredni kontakt i indywidualną współpracę.

Każdy Partner ma swojego opiekuna biznesowego, z którym ustala wszystkie szczegóły, promocje i dodatkowe aktywności. Platforma Empiku stawia na współpracę zarówno z mocnymi graczami na rynku sprzedaży, jak i mniejszymi sklepami, których oferta może poszerzyć i uzupełnić portfolio produktowe Empik.com. Najważniejszymi kryteriami podjęcia współpracy są wysoka jakość obsługi i atrakcyjność oferty partnera.

„Dzięki marketplace partnerzy mogą skorzystać z ogromnego zasięgu naszego sklepu online, zyskać nowych klientów i wypromować własne produkty, zachowując przy tym autonomię. My oferujemy m.in. prosty i przejrzysty model współpracy przy braku dodatkowych kosztów obsługi utrzymania oferty i reklamy” – mówi Natalia Mikłuszka, project manager w Empik.com. Proponowany przez Empik system pozwala na szerokie i bezkosztowe pokazanie oferty. Nie wprowadzono opłaty za prezentowanie produktów. Rozliczenia są dokonywane na podstawie prowizji od sprzedaży, którą nalicza się dopiero w momencie potwierdzenia realizacji zamówienia. Jeśli klient się rozmyśli, sprzedawca nie jest obciążany żadnymi kosztami. „Współpraca z Empik.com jest dla nas logicznym krokiem w naszym rozwoju, a synergia z takim partnerem pozwala na budowanie wiarygodności na rynku” – mówi Paweł Paszkowski, dyrektor e-commerce Bdsklep.pl. A Jakub Gierasimiuk – prezes perfumerii Tagomago.pl dodaje: „Jest to dla nas świetny sposób dotarcia do klientów, którzy cenią sobie możliwość robienia zakupów w jednym miejscu. Przekłada się to bezpośrednio na wymierne wyniki finansowe, ale nie mniej ważne jest wzmocnienie wizerunku marki poprzez współpracę z tak dużym i znaczącym partnerem jak Empik.com”.
Przedsiębiorca może zarządzać swoim sklepem oraz ofertą w Empik.com bezpośrednio i na każdym etapie – bez dodatkowych systemów informatycznych, dzięki czemu partnerami mogą być także firmy nieprowadzące sprzedaży internetowej. „Jestem przekonany, że na Empik.com stworzyliśmy unikalne miejsce, gdzie klienci detaliczni znajdą najszerszą i najlepszą ofertę na rynku, a nasi partnerzy mogą na prostych zasadach budować i rozwijać swoje biznesy” – mówi Przemysław Orzechowski, dyrektor handlowy kategorii nieedytorialnych w Empik.com.

Jak poinformował Empik, do współpracy w ramach marketplace pozyskano już ponad 50 partnerów, dzięki czemu liczba produktów dostępnych online wzrosła o 50 tys. Według zapowiedzi firmy, do końca roku sam tylko katalog kategorii dziecięcej ma być rozbudowany do 100 tys. produktów. (p)

Autor: p
Źródło: Biblioteka Analiz, numer 464