Poniedziałek, 15 czerwca 2009
Księgarstwo na świecie
CzasopismoWiadomości Księgarskie
Tekst pochodzi z numeru59
Jesień wasza, wiosna nasza. Tym sloganem można by podsumować zmianę obiektu medialnej wrzawy wokół książek elektronicznych. O ile w czasie Frankfurckich Targów Książki królowały e-booki przeznaczone do czytania na specjalnych urządzeniach, których prawie nikt jeszcze nie miał, o tyle Targi Książki w Lipsku były cichą zapowiedzią boomu na e-booki przystosowane do telefonów komórkowych. Ci, którzy śledzą dynamiczny rozwój tej nowej gałęzi branży wydawniczej, w Lipsku nie mogli przejść obojętnie obok dwóch stoisk: textunes z Berlina i Heubach Media z Hamburga. Te młode firmy (pierwsza jest dopiero w trakcie powstawania) zaprezentowały technologię pozwalającą przenieść treść książek na iPhone’a i iPoda touch, najpopularniejsze gadżety młodego pokolenia. Media mainstreamowe skupiły się na wprowadzonym właśnie na niemiecki rynek czytniku Sony Reader PRS-505, który – choć pierwszą młodość ma już za sobą – ochrzczony został „pierwszym ebookiem w Europie kontynentalnej”. To podwójny błąd, bo po pierwsze słowo „e-book” odnosi się do książki, a nie urządzenia, na którym się ją czyta, a po drugie długo przed wprowadzeniem PRS-505 kupić można było trzy modele czytnika firmy iRex oraz podobne urządzenia: CyBook, BeBook czy jetBook. Faktem jest jednak, że 11 marca Sony we współpracy z hurtownikiem Libri i siecią księgarni Thalia rozpoczął sprzedaż swojego czytnika, który pozwala na lekturę książek w formacie EPUB. Tu zaczęły się schody, bo większość e-booków w Niemczech dostępnych jest w formacie PDF, z którym Sony Reader radzi sobie kiepsko. Tę niewesołą dla czytelników informację Sony, Libri i Thalia przemilczały, w rezultacie czego już w połowie marca fora internetowe zapełniły się skargami klientów, którzy kupili czytnik PRS-505, ale nie znaleźli wystarczająco atrakcyjnej oferty książek, które na swoim nowym gadżecie mogliby wygodnie czytać. …
Wyświetlono 25% materiału - 268 słów. Całość materiału zawiera 1072 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się