Poniedziałek, 29 czerwca 2009
50 mln zł przychodu PWN.pl
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru250
Tak naprawdę wszystko zaczęło się w 1994 roku, od rozmów, jakie na temat pierwszej polskiej encyklopedii multimedialnej zaczęły prowadzić Wydawnictwo Naukowe PWN i wrocławska spółka Vulcan, mająca już na swoim koncie doświadczenia w produkcji publikacji multimedialnych dla wydawnictw (m.in. „Ptaki Polski – atlas wielomedialny” WSiP z 1994 roku, pierwszy tego typu produkt w naszym kraju). Finalnie encyklopedia ukazała się w grudniu 1996 roku, kosztowała szalone 240 zł, i sprzedała się w liczbie… 40 tys. egz. – Licząc tylko kopie legalne, bo pirackich sprzedało się, według naszych szacunków, dwa razy więcej – śmieje się dzisiaj Maciej Tyran, dyrektor handlowy PWN.pl. Sukces okazał się olbrzymi, nic więc dziwnego, że rok później obie firmy powołały spółkę Vulcan Media, która – choć miała wsparcie możnego właściciela – nadal udanie kooperowała z innymi podmiotami (WSiP, Bellona, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wydawnictwo Szkolne PWN), Vulcan zaś pozostał przy produkcji oprogramowania dla szkół. Prezesem Vucan Media został Leszek Lewoc, a członkami zarządu Marczello Georgiew (dyr. marketingu) i Robert Podsiadły (szef IT – obecnie w WN PWN). W 1999 roku na rynek trafiła „Encyklopedia Multimedialna PWN” w odcinkach, będąca jednym z pierwszych tego rodzaju produktów na rynku. Formalnie jego wydawcą było WN PWN, część prac polegających m.in. na umultimedialnieniu publikacji oraz nadaniu jej formy elektronicznej wykonano we Wrocławiu. Także materia marketingowa w lwiej części pozostawała w gestii Vulcan Media, zaś za działania medialne (w tym PR) miał wielką przyjemność odpowiadać niżej podpisany. Trafiające co miesiąc do kiosków płyty CD-ROM (uzupełnione o zeszyt edukacyjny), o tytułach takich jak „Geografia”, „Sztuka”, „Historia”, „Media” czy „Słownik języka polskiego” (razem 20) rozeszły się w łącznym nakładzie… milion egzemplarzy przy cenie detalicznej 24,90 zł. Był to wówczas najlepiej sprzedający się produkt elektroniczny w Europie! Sama „Geografia” – inaugurująca serię – osiągnęła sprzedaż 120 tys. egz. (średnia sprzedaż każdego tomu to 50 …
Wyświetlono 25% materiału - 296 słów. Całość materiału zawiera 1184 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się