Poniedziałek, 5 września 2011
…i obawy rynku
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru308
Pod koniec sierpnia doczekaliśmy się finału negocjacji, jakie w ostatnich miesiącach prowadził NFI Empik Media & Fashion i prezentacji założeń zapowiadanych już wcześniej planów rozwoju aktywności grupy w zakresie działalności wydawniczej. Choć dla samego EM & F przejęcie kontrolnych pakietów wydawnictw Buchmann, W.A.B. i Wilga to tylko część większej strategii, która ma być realizowana w ramach konceptu Empik Digital & Publishing. Wydawnicze transakcje kosztowały EM & F nieco ponad 25 mln zł. Nowy właściciel przewiduje, że na koniec 2011 roku łączne przychody tych firm wyniosą 50 mln zł. W tabeli prezentujemy przychody tych oficyn w 2010 roku i przyjętą dla nich prognozę przychodów. Pod koniec sierpnia doczekaliśmy się finału negocjacji, jakie w ostatnich miesiącach prowadził NFI Empik Media & Fashion i prezentacji założeń zapowiadanych już wcześniej planów rozwoju aktywności grupy w zakresie działalności wydawniczej. Choć dla samego EM & F przejęcie kontrolnych pakietów wydawnictw Buchmann, W.A.B. i Wilga to tylko część większej strategii, która ma być realizowana w ramach konceptu Empik Digital & Publishing. Wydawnicze transakcje kosztowały EM & F nieco ponad 25 mln zł. Nowy właściciel przewiduje, że na koniec 2011 roku łączne przychody tych firm wyniosą 50 mln zł. W tabeli prezentujemy przychody tych oficyn w 2010 roku i przyjętą dla nich prognozę przychodów. Grupa wydawnicza Empiku ma więc niezwykle szeroką ofertę: od literatury wysokich lotów, poprzez – udowodniony w przeszłości wielokrotnie – instynkt do wyszukiwania i skutecznego promowania bestsellerów i niezwykłe doświadczenie w pracy z uznanymi autorami (W.A.B.) poprzez silną pozycję i chęć dalszego rozwoju w sektorze książki dziecięcej, do której dodać należy też umiejętność poruszania się zarówno na rynku księgarskim jak i marketowym (Wilga), aż po niezłą pozycję wśród wydawców publikacji ilustrowanych (leksykonów, poradników, książek językowych) z ogromnymi apetytami i już pewnymi sukcesami na koncie (seria „Fabryka Sensacji”) w zakresie wydawania literatury pięknej (Buchmann). EM & F konsekwentnie stawia na rozwój oferty cyfrowej, do czego ma doprowadzić m.in. możliwość bezpośredniej współpracy miedzy empikowymi wydawcami a należącym do grupy dystrybutorem e-booków i audiobooków online czyli firmą Virtualo. Choć jak do tej pory nie pojawiły się oficjalne deklaracje dotyczące zamiaru masowej digitalizacji książek wprowadzanych przez te wydawnictwa w …
Wyświetlono 25% materiału - 350 słów. Całość materiału zawiera 1402 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się