Poniedziałek, 12 lipca 2010
Promocyjny pomysł miesiąca
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru278
Jak promować książkę regionalną i naukową? Okazuje się, że można i to z całkiem niezłym skutkiem. Po pierwsze, kto by pomyślał, że w Krakowie lepiej już było? Tą przewrotną myślą wyróżnia się ostatnia książka historyka sztuki oraz wicedyrektora Zamku Królewskiego na Wawelu prof. Marcina Fabiańskiego zatytułowana „Złoty Kraków”. To pozycja skierowana do miłośników historii Krakowa oraz sztuki i architektury tej dawnej stolicy Polski. Choć tekst jest gęsty od faktów, detali historycznych, to jednak jej odbiór ułatwiają dobrej jakości zdjęcia, ryciny czy ciekawostki z życia mieszkańców oraz przybyszów opisujących Krakusów. Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Literackiego, a jej promocję zorganizowała oficyna oraz krakowska redakcja „Gazety Wyborczej”, które metaforycznie przeniosły zainteresowanych czytelników w XV i XVI wiek, czyli złoty okres Krakowa. Szukanie dowodów na rzymskość miasta, podróżowanie do miejsc już nieistniejących, przewrotne zagadki i postacie mieszające w głowach graczy – to tylko część z zadań, które czekały na uczestników gry miejskiej związanej z pojawieniem się na rynku księgarskim „Złotego Krakowa”. – Staraliśmy się przedstawić książkę w interesujący sposób, tak aby z materii naukowej wyciągnąć naprawdę warte poznania rzeczy – tłumaczy Marcin Baniak, specjalista ds. promocji i PR Wydawnictwa Literackiego. Stąd powstał pomysł połączenia sił z „Gazetą Wyborczą” i przedstawienia książki na ulicy w sposób nieszablonowy, a konkretnie gra miejska „Złoty Kraków. Wersja beta” w której wzięło udział blisko 100 mieszkańców podwawelskiego grodu. Cała rzecz polegała na pobudzeniu aktywności i wyobraźni …
Wyświetlono 25% materiału - 228 słów. Całość materiału zawiera 915 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się