Poniedziałek, 14 czerwca 2010
Azymut wchodzi w e-booki
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru276
– Żałuj, że nie byłeś – nie raz słyszałem po prezentacji, jaką dla klientów zorganizował Azymut podczas I Warszawskich Targów Książki. – Szkoda, że nie byłeś – słyszałem od pracowników Azymutu. Prezentacja zgromadziła ponad sto osób. Nie tylko zresztą klientów, ale i – jak się dziś okazuje – jednego z konkurentów (przejęte niedawno przez Empik Virtualo), notabene wyproszonego z imprezy. Ta podzielona została na dwie części. W pierwszej omówiono wyniki Azymutu za ubiegły rok. W drugiej poinformowano o planach, trzeba powiedzieć – bardzo ambitnych. Ale po kolei. Przychody spółki z hurtu wyniosły 162,9 mln zł przy zysku netto 5,3 mln zł (przed opodatkowaniem 7 mln zł). Jednak całkowity obrót towarowy zamknął się kwotą znacznie wyższą, bo aż 301,5 mln zł. Widać wyraźnie coraz większy udział świadczonych wydawcom usług dystrybucyjnych. To już niemal połowa! Na koniec roku firma miała w ofercie ponad 86 tys. tytułów, w tym 12,5 tys. nowości. Liczba współpracujących wydawców wyniosła 1630, z czego w samym 2009 roku 264 stanowili nowi partnerzy. Strukturę wartości sprzedaży według tematyki publikacji pokazuje wykres. Warto w tym miejscu dodać, że słowniki i encyklopedie stanowią dziś ledwie 5 proc. To mniej niż literatura dziecięca i młodzieżowa (8 proc.) – a przecież to na nich, domenie Wydawnictwa Naukowego PWN, rósł Azymut przez pierwsze lata. Reszta oferty bezpiecznie dzieli pozostałą część tortu. W 2009 roku wzrósł udział sprzedaży do …
Wyświetlono 25% materiału - 224 słów. Całość materiału zawiera 898 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się