Czwartek, 9 stycznia 2014
Rynek Książki w Polsce
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru372
Kolejna edycja „Rynku książki w Polsce”, czyli wydawanych od piętnastu lat przez Bibliotekę Analiz raportów o kondycji polskiej branży wydawniczo- księgarskiej, nie przyniosła dobrych wieści. W omówionym 2012 roku było źle, gorzej niż w 2011 roku, który już był uznany przez branżę za bardzo tragiczny z uwagi na ok. 8 proc. spadek obrotów. Autorzy raportu wykazali, że nie spełniły się nadzieje na odbicie się rynku i choćby niewielki wzrost. Raport „Rynek książki w Polsce 2013” to pięć tomów poświęconych analizie najważniejszych zagadnień i problemów polskiej branży wydawniczo-księgarskiej – wydawcom, dystrybucji, poligrafii i branży papierniczej. Ostatni tom to „Who is who” na rynku książki wraz z informacjami o targach książki w Polsce, instytucjach i organizacjach branżowych, czasopismach oraz serwisach poświęconych książce. We wstępie do tego tomu autor Piotr Dobrołęcki ogłosił zmianę warty w „służbie dla książki”. Z lektury zamieszczonych biogramów wynika, że w branży wydawniczo- księgarskiej zaczyna dominować pokolenie młodych ludzi, dla których czasy przełomu 1989 r. są tylko historią. Nowi menadżerowie muszą zmierzyć się jednak z niezwykle trudną kryzysową sytuacją, w której znalazł się rynek książki w Polsce. Przyczyny kryzysu, główne trendy oraz prognozy przedstawili w pierwszym z tomów pt. „Wydawnictwa” Łukasz Gołębiewski i Paweł Waszczyk przy współpracy Bernarda Jóźwiaka. Z postawionej przez autorów diagnozy wynika, że obecnie największym problemem rynku wydawniczego stała się płynność finansowa wydawnictw, tzn. przedłużający się obieg pieniądza, co zakłóca zdolności inwestycyjne. Tom ten zawiera także ranking wydawnictw, który za 2012 rok otwiera wydawnictwo Nowa Era. Ranking ten z różnych przyczyn, o których informują jego twórcy, nie jest w pełni wiarygodny (m.in. zestawienie nie jest kompletne), ale to jedyny tego rodzaju spis przedstawiający kondycję polskich wydawców. Autorzy raportu edycji 2012 poświęcili sporo miejsca książce w postaci cyfrowej oraz dystrybucji bezpośredniej, w tym e-commerce. Dosyć dokładnie to zagadnienie zostało …
Wyświetlono 25% materiału - 292 słów. Całość materiału zawiera 1169 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się