Niedziela, 3 listopada 2013
Legimi rozwija sprzedaż abonamentową
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru367
Blisko sześćdziesiąt slajdów liczyła prezentacja, jaką przygotowało dla wydawców kierownictwo firmy Legimi, jednego z liderów w oferowaniu literatury w formie cyfrowej. Po perypetiach związanych z zaoferowaniem czytelnikom nowatorskiej na polskim rynku oferty w formie abonamentowej (odsyłamy do tekstów publikowanych w Bibliotece Analiz pod koniec ubiegłego roku) firma wydaje się na nowo budować swoją pozycję, czemu służyć miała impreza podczas Targów Książki w Krakowie. Zgrabnie prowadzili ją Mikołaj Małaczyński i Katarzyna Domańska, oboje „skrywający” swoje stanowiska pod skrótami CMO (Domańska) i CEO (Mączyński). Podsumowano roczne doświadczenia w zakresie oferowania usługi „Czytaj bez limitu”, podkreślając, że całkiem niedawno firma zyskała dodatkowy zastrzyk gotówki w postaci doinwestowania jej przez fundusz Status w kwocie 1,5 mln zł. Zwracano przy tym uwagę, że wybrany przez szefów Legimi model biznesowy (czytanie w tzw. chmurze) nie jest niczym nowym – na podobnych zasadach realizują go tak renomowane podmioty jak: HarperCollins, Random House czy Macmillan w takich krajach jak: USA, Hiszpania, Holandia, Norwegia, Wielka Brytania czy Niemcy. – U nas przez rok z oferty skorzystało 5000 odbiorców, którzy pobrali prawie 68 tys. e-booków, czytając co piąty. Gdyby zajęciu temu oddawać się bez przerwy, czytanie zajęłoby siedem lat – tak wynikało z wyliczeń firmy Legimi. Z oferty darmowego tygodnia czytania „na próbę” skorzystało aż 90 proc. użytkowników, co z jednej strony uznać należy za duży sukces promocyjny, z drugiej jednak pokazuje, jak niewiele trzeba by zbudzić zainteresowanie grupy docelowej… Z badań przeprowadzonych na zlecenie Legimi wynika, że dla 81 proc. znaczenie ma możliwość czytania e-książek na różnego rodzaju urządzeniach mobilnych, zaś niewiele mniej, bo 76 proc., ceni sobie oszczędność czasu, jaką daje literatura „kupowana” i konsumowana od ręki. Dla 70 proc. …
Wyświetlono 25% materiału - 272 słów. Całość materiału zawiera 1090 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się