Wtorek, 18 lipca 2017
Analiza SWOT
Ujmując prognozy dotyczące rynku książki w sposób charakterystyczny dla analiz typu SWOT, możemy wyodrębnić następujące mocne i słabe strony polskiego rynku książki oraz związane z nimi szanse i zagrożenia: Mocne strony: 1. Konsolidacja i koncentracja podmiotów – Stopniowo postępujący wzrost liczby inicjatyw o charakterze konsolidacyjnym, zarówno w obszarze operacyjnym, jak i kapitałowym, zarówno w obszarze produkcyjnym (segment wydawniczy), jak i dystrybucyjnym; 2. Dostępność e-tytułów – Dynamiczny rozwój oferty tytułów dostępnych w wersji cyfrowej, stopniowy wzrost wartości sprzedaży e-tytułów w oparciu o aktywną politykę cenową i marketingową w połączeniu z wysoką jakością serwisu; 3. Zdolność do elastycznej polityki w zakresie kreowania oferty wydawniczej – Umiejętność szybkiego reagowania na rynkowe trendy, m.in. w zakresie szybkiego wprowadzania do sprzedaży tytułów o okresowym wysokim potencjale, a z drugiej strony ograniczenia produkcji (liczby tytułów oraz drukowanych nakładów) w reakcji na bieżącą sytuację rynkową; 4. Rozwój kanałów dystrybucji – Ewolucja istniejących kanałów dystrybucji; 5. Bezpieczeństwo obrotu handlowego – Wzrost bezpieczeństwa działalności handlowej w wyniku upowszechnienia komercyjnych ubezpieczeń dostaw zarówno na linii wydawcy – dystrybutorzy, jak i dystrybutorzy – detaliści; 6. Hybrydowy charakter rynku – Konsekwentny spadek dysproporcji między liczbą tytułów ukazujących się w wersji drukowanej i cyfrowej oraz tworzenie liczby synergii w obszarze promocji i sprzedaży między poszczególnymi rodzajami produktów; 7. Optymalizacja produkcji – Ewolucja polityki produkcyjnej, wyrażona odejściem od tradycyjnego modelu wysokiego nakładu podstawowego i efektywne zarządzanie dodrukami, wpływająca na poprawę kontroli nad jakością zapasów i należności u pośredników dystrybucji oraz zapasów w punktach sprzedaży detalicznej; 8. Druk cyfrowy − Druk cyfrowy jako standardowe narzędzie wykorzystywane w optymalizacji procesu produkcji książek drukowanych, w celu efektywniejszego i tańszego zarządzania produkcją i stokiem magazynowym; 9. Promocja czytelnictwa − Wdrożenie i rozwój centralnej (państwowej) polityki wsparcia i promocji czytelnictwa, m.in. poprzez realizację Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, także organizacyjne i finansowe wsparcie inicjatyw społecznych i zwiększenie środków na zakupy nowości dla bibliotek publicznych i szkolnych; − Budżetowe wsparcie finansowe dla produkcji wydawniczej o mniej komercyjnym charakterze, ważnej z punktu widzenia polityki kulturalnej; − Wsparcie finansowe skierowane na promocję czytelnictwa w księgarniach; 10. Wykorzystywanie mediów społecznościowych – Stały wzrost aktywności promocyjnej i reklamowej w mediach społecznościowych i efektywne wykorzystywanie dostępnych technologii informacyjnych; − Aktywne wykorzystywanie pojawiających się nowych kanałów i narzędzi komunikacyjnych 11. Zmiany w regulowaniu płatności – Stopniowe cywilizowanie się zasad rozliczeń między dostawcami a detalistami, które oparte są na realnej sprzedaży, raportowanej na podstawie danych z kas fiskalnych; 12. Rozwój kontaktów biznesowych z partnerami zewnętrznymi – Wzrost merytorycznych i technologicznych powiązań z wydawcami innych mediów, dostawcami usług elektronicznych oraz partnerami biznesowymi innych proweniencji; 13. Doświadczenie z partnerami zagranicznymi – Wzrost doświadczenia polskich wydawców w kontaktach z partnerami z rynku globalnego, zwłaszcza w zakresie zakupu i sprzedaży licencji; 14. Otwartość na nowe rozwiązania poligraficzne − Nieustanne poszukiwanie nowych rozwiązań z obszarów technologii poligraficznej, w celu optymalizacji kosztów produkcji wydań papierowych, zwiększenia efektywności biznesowej i odpowiadania na wyzwania współczesności związane m.in. z ochroną środowiska; 15. Systemy przepływu informacji i dokumentów – Rozwój publicznych i komercyjnych (biznesowych) systemów informacji o książce drukowanej i cyfrowej (bieżącej ofercie dostępnej na rynku) oraz cyfrowych narzędzi optymalizujących wymianę dokumentów wspierających współpracę handlową. Słabe strony: …
Wyświetlono 25% materiału - 509 słów. Całość materiału zawiera 2038 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
Dostęp czasowy
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
Dostęp terminowy
Płatność kartą płatniczą lub przelewem
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail.
Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeżeli jesteś już abonentem Rynku Książki

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?